علت خودداری هافبک منچستریونایتد از چسباندن نشان گل شقایق روی پیراهنش

به گزارش چه خبر آنلاین، هافبک صرب منچستریونایتد برخلاف سایر هم تیمی هایش حاضر نیست نشان گرامیداشت سربازان کشته شده انگلیسی در جنگ جهانی اول را روی پیراهنش بچساند.

علت خودداری هافبک منچستریونایتد از چسباندن نشان گل شقایق روی پیراهنش

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشریه سان انگلیس، هر ساله از اواخر ماه اکتبر و به مدت یک هفته روی پیراهن تمام بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران شاغل در فوتبال انگلیس، نشانی شبیه به گل شقایق درج می گردد که سمبلی برای ادای احترام به سربازان انگلیسی است که در جریان جنگ جهانی اول کشته شدند.

استفاده از این نماد محدود به بازیکنان و مربیان انگلیسی لیگ برتر جزیره نمی گردد و لژیونرهای شاغل در این کشور هم این نشان را روی پیراهن خود می چسبانند. در این میان اما بعضی از جمله نمانیا ماتیچ، هافبک صرب منچستریونایتد هم دلایل خود را برای نچسباندن این نشان روی پیراهن شان دارند.

هافبک 33 ساله شیاطین سرخ شب گذشته (یکشنبه) در دقیقه 76 در حالی به میدان رفت و به تیمش برای کسب پیروزی 3 بر صفر مقابل تاتنهام یاری کرد که روی پیراهنش نشان شقایق دیده نمی شد.

ماتیچ در این باره گفت: کاملاً درک می کنم که چرا مردم از این نماد استفاده می نمایند و به نظر آنها احترام می گذارم و با تمام کسانی که عزیزانشان را به خاطر جنگ و اختلافات از دست داده اند همدردی می کنم. با تمام اینها، برای من این نشان فقط یادآور خاطرات تلخ کودکی ام است که شهر محل زندگی ام ورلو را بمباران کردند. آن اتفاق سال 1999 رخ داد، زمانی که من 12 سال داشتم و خیلی وحشت نموده بودم.

ماتیچ اگرچه اکنون از چسباندن برچسب گل شقایق به پیراهنش خودداری می نماید اما قبلاً این کار را انجام داده است. او در این خصوص گفت: درست است که قبلاً این کار را انجام داده ام اما الان از آنجایی که دیگر احساس نمی کنم این کار درستی باشد، آن را به پیراهنم نمی چسبانم. قصدم این نیست که این نشان را بی اهمیت جلوه دهم بلکه تنها به خاطر دلایل شخصی و چیز هایی که گفتم فکر می کنم نباید این نشان را به پیراهنم بزنم. امیدوارم مردم دلایل مرا درک نمایند و اجازه دهند من روی یاری به تیم برای بازی های پیش رو تمرکز کنم.

استفاده از نشان گل شقایق روی پیراهن بازیکنان لیگ برتر انگلیس، اجباری نیست و به این ترتیب تصمیم ماتیچ برای او عواقبی در پی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1081

به "علت خودداری هافبک منچستریونایتد از چسباندن نشان گل شقایق روی پیراهنش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خودداری هافبک منچستریونایتد از چسباندن نشان گل شقایق روی پیراهنش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید