تپه بودا، هنری از تادائو آندو

به گزارش چه خبر آنلاین، تپه بودا در هوکایدو شامل مجسمه بزرگ الجثه بودا است که 15 سال قبل ساخته شد و بعد در سال 2015 بخش هایی به آن الحاق و شکل معماری کنونی را پیدا کرد.

تپه بودا، هنری از تادائو آندو

تپه بودا در ابتدا فقط شامل مجسمه بودا بود ولی وقتی معماری عجیب و جالب تادائو آندو به آن اضافه شد بر جذابیت آن اضافه نمود. با ما همراه باشید تا با این اثر هنری خیره کننده بیشتر آشنا شوید.

تپه بودا در واقع مجسمه غول پیکری از بودا است که در بالای تپه ای کوچک نزدیک به قبرستانی در جزیره هوکایدو ژاپن واقع شده است. این مجسمه 15 سال قبل ساخته شد، ولی در دسامبر سال 2015 بود که اطراف آن حجاری شد تا این مجسمه بزرگ را بیشتر نشان دهد.

تادائو آندو معمار بخش های اطراف این مجسمه عنوان کرده که هدف اصلی این پروژه، ساخت یک سالن نیایش بود تا جذابیت مجسمه بودا را دو چندان کند. این سایت در واقع تپه ای است که در زمین سرسبز 180 هکتاری قبرستان واقع شده است. این مجسمه 13/5 متر ارتفاع و 1500 تن وزن دارد و از سنگ های مستحکم و عالی ساخته شده است.

این معمار گفت:

تا این لحظه مجسمه بودا به تنهایی در این تپه قرار داشت و تاثیری متزلزل ایجاد می کرد. اما از من خواستند کاری کنم که این مجسمه تاثیری آرامش بخش روی بازدیدکننده داشته باشد. ایده این بود که از سر به پایین بودا را با تپه ای از گیاهان اسطوخودوس بپوشانیم.

تونلی 40 متری در زیر تپه واقع شده است و سازه ای مدور مجسمه بودا را احاطه کرده است. هدف از این طراحی، خلق یک توالی فضایی پویا بود که با یک تونل طولانی آغاز می شد و حس انتظار دیدن بودا را افزایش می داد، این تونل از بیرون قابل مشاهده نیست. هنگامی که بازدیدکنندگان به سالن اصلی می رسند سر خود را بالا آورده و بودا را می بینند که دور سرش را هاله ای از آسمان فرا گرفته است.

در تپه بودا 150 هزار گیاه اسطوخودوس کاشته شده که در فصل بهار به رنگ سبز، در تابستان به رنگ بنفش و در زمستان به سفید ابریشمی تغییر رنگ می دهند. این پروژه را با توجه به وسعت مکان می توان یک معماری تلقی کرد. فکر خلاقی لازم بوده تا بتواند این محیط را مجدداً طراحی کند به همین دلیل تجربه ای چالش برانگیز و با ارزش برای معمار آن محسوب می شده است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1255

به "تپه بودا، هنری از تادائو آندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه بودا، هنری از تادائو آندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید