توقف ساخت و ساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی تا ارائه طرح جامع توسعه

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا/ فرماندار تویسرکان از توقف ساخت و ساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی تا ارائه طرح جامع توسعه اطلاع داد.

توقف ساخت و ساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی تا ارائه طرح جامع توسعه

جریان چیست؟

سید رسول حسینی اظهار کرد: هیئت امنای جدید بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) با عضویت استاندار، نماینده مردم در مجلس، امام آدینه، فرماندار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان برای پیگیری و توسعه این بارگاه تشکیل شده و جا دارد از زحمات هیئت امنای قبلی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه قبلاً اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری هر کدام بطور جداگانه برای ساماندهی بارگاه فعالیت داشتند، اضافه کرد: هر کدام از این مجموعه ها بطور مجزا طرحی را برای توسعه این مکان ارائه داده بودند و بعد از بازدید ما از طرح های ارائه شده و عدم توافق این مجموعه ها برای اجرای طرح، مانع توسعه این بارگاه تا به امروز شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان در ادامه بیان نمود: پس از آنالیز های متعدد تصمیم بر آن شد که با شکل گیری هیئت امنای جدید، طرحی جامع برای معرفی و توسعه بارگاه این پیامبر الهی تدوین گردد و به مرحله اجرا درآید.

وی گفت: برای رسیدن به طرح اصولی و کارشناسی برای توسعه بارگاه و شبهات این بقعه با بقعه دانیال نبی شوش علاوه بر استفاده از کارشناسان درصدد برآمدیم که یک فراخوان عمومی نیز داشته باشیم که با وجود محدودیت های کرونایی فعلاً این امر میسر نیست، چرا که نمی خواهیم این فراخوان به صورت مجازی برگزار گردد و امیدواریم با مهار کرونا بتوانیم زودتر به این مقصود برسیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان مطرح نمود: هر چند که دبیرخانه این ساخت و ساز و توسعه، اداره اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان است، اما من هم به عنوان فرماندار شهرستان خود را مسئول پیگیری های ویژه این طرح می دانم و از هیچ تلاشی برای تسریع در این امر دریغ نخواهم کرد.

حسینی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه سال 99 بسته شده و هنوز طرح جامعی هم پیشنهاد نشده، نمی توان در خصوص میزان اعتبارات و بودجه مورد احتیاج این طرح صحبتی کرد، اما با توجه به این امر که شاید اعتبار شهرستانی کافی نباشد، پیگیر تأمین اعتبارات این طرح از منابع استانی و کشوری هستیم.

وی در خاتمه گفت: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب مذهبی و گردشگری در شهرستان تویسرکان امیدواریم با همفکری هیئت امنای جدید این بارگاه را به گونه ای توسعه یابد که بحث مذهبی و گردشگری و زیباسازی فضای اطراف این بارگاه در بافت شهری به طور کامل در نظر گرفته گردد تا بتوانیم به عنوان یک مجموعه فرهنگی و مذهبی و توریستی برای معرفی این پیامبر و همچنین رونق مالی شهر از آن استفاده کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 675

به "توقف ساخت و ساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی تا ارائه طرح جامع توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف ساخت و ساز در محوطه بارگاه حیقوق نبی تا ارائه طرح جامع توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید