تشدید اختلافات؛ تأکید ریاض بر خروج ابوظبی از تأسیسات گازی یمن

به گزارش چه خبر آنلاین، پس از بالاگرفتن تنش میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و نیروهای امارات عربی متحده در استان شبوه یمن، منابع مطلع خبر دادند که امارات برای خروج از یک تأسیسات گازی این استان زمان خواسته است.

تشدید اختلافات؛ تأکید ریاض بر خروج ابوظبی از تأسیسات گازی یمن

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع یمنی گزارش دادند که پس از کوشش امارات برای سیطره بر منابع نفتی و گازی شبوه در جنوب یمن و تبدیل آن به پایگاه های نظامی، عناصر وابسته به این کشور از یک سو و نیروهای حزب اخوانی الاصلاح از سوی دیگر (وابسته به دولت مستعفی یمن تحت حمایت ریاض) وارد تنش شده اند.

پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیه در این خصوص گزارش داد که این تنش پس از اظهارات محمد صالح بن عدیو استاندار شبوه (متحد ریاض) شعله ور شد که از امارات خواست نیروهای خود را از تأسیسات گازی بلحاف خارج کند.

رسانه های یمنی خبر دادند که پس از این اظهارات، به منطقه ها پیرامون تأسیسات بلحاف نیروی نظامی اعزام شد و در جاده های ارتباطی با این منطقه ایست های بازرسی احداث شد تا زمینه برای حمله به نیروهای امارات در بلحاف فراهم گردد.

منابع یمنی، امروز (سه شنبه)، به روزنامه العربی الجدید گزارش دادند که پس از بالاگرفتن سطح تنش میان دو طرف، نیروهای اماراتی، روز دوشنبه، با اعضای کمیته میانجیگر و هیأتی سعودی ملاقات کردند و طرف اماراتی در این ملاقات اظهار داشت که دو تا سه ماه برای خروج از تأسیسات گازی بلحاف زمان احتیاج دارد.

منابع بلندپایه در استان شبوه در ارتباط با جزئیات این ملاقات خبر دادند که اماراتی ها و سعودی ها گزینه های دیگری را هم مطرح کردند از جمله عدم حمایت، آموزش و گردآوری نیروهای المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب)، عدم استفاده از تأسیسات بلحاف و بندرهای استان شبوه برای انجام اقدامات خصمانه علیه دولت مستعفی یمن، اخراج نیروهای موسوم به النخبه الشبوانیه از اردوگاه های مستقر در این استان، اجازه صادرات گاز مایع از راه بندر بلحاف پس از راه اندازی این تأسیسات و سپردن مأموریت حفاظت از تأسیسات به نیروهای دولت مستعفی.

با این حال، منابع مذکور خبر دادند که استاندار شبوه تمام این گزینه ها را رد کرد و خواستار خروج هرچه سریعتر نیروهای اماراتی از بلحاف شد که ابوظبی هم برای خروج درخواست زمان کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 986

به "تشدید اختلافات؛ تأکید ریاض بر خروج ابوظبی از تأسیسات گازی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اختلافات؛ تأکید ریاض بر خروج ابوظبی از تأسیسات گازی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید