تخصیص نیافتن بموقع ارز برای فعالان مالی مشکل ساز شده است

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: تخصیص نیافتن بموقع ارز برای ثبت سفارش از مسائل فعالان مالی است.

تخصیص نیافتن بموقع ارز برای فعالان مالی مشکل ساز شده است

به گزارش خبرگزاری اریا از قزوین؛ مهدی بخشنده در نشست فعالان مالی با وزیر صمت که در استانداری قزوین برگزار گردید اظهارداشت: با همه مسائلی که در حوزه مالی وجود دارد با یاری بخش خصوصی بیش از 70 درصد کارها بخوبی پیش می رود اما انتظار حمایت های بیشتری داریم.

وی گفت: ستاد تسهیل به طور مستمر در استان قزوین تشکیل می گردد و با واگذاری اختیار بیشتر توانسته ایم گره گشای مسائل فراورینمایندگان و صنعتگران باشیم.

بخشنده توضیح داد: در کنار جذب سرمایه گذاری جدید انتظار داریم به واحدهایی که در سالهای گذشته ایجاد شده داند توجه بیشتری ششده و موانع فراوری از راستا آنها رفع گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: امروز بعضی واحدهای صنعتی قادرند با اجرای طرح های توسعه به افزایش فراوری و اشتغال یاری نمایند اما در این راه نیز مسائلی دارند که باید دولت از آنها حمایت لازم را صورت دهد.

بخشنده اضافه نمود: تخصیص سهمیه مواد اولیه بویژه پتروشیمی و فلزات با اصلاح دستورالعملها می تواند راهگشا باشد زیرا امروز بسیاری از واحدها مواد اولیه مورد احتیاج خود را از بازار آزاد با قیمت های بالاتر تهیه می نمایند و انتظار داریم نظر بخش خصوصی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: صادرات محصولات ما بدلیل نبود کانتینر سردخانه دار دچار مشکل شده و ضایعات بالا رفته و قیمت های داخلی هم بالاست و در حال حاضر به 2500 کانتینر دست دوم احتیاج داریم که در صورت صدور مجوز واردات دستگاههای دست دوم می توانیم مسائل خود را حل کنیم.

بخشنده گفت: صادرات ما به دلیل نبود لجستیک کافی دچار آسیب شده و در صورت ورود کامیون های دست دوم با قیمت مناسب می توانیم احتیاج ترانزیتی را حل کنیم.

وی افزود: با شرایط ارزی کنونی قادر به تامین دستگاه سی ان سی نو نیستیم و فرایند کار هم طولانی است و بعضی دستگاه را خریده اند اما در گمرک متوقف شده که انتظار گشایش در کار داریم.

بخشنده عدم تخصیص بموقع ارز برای ثبت سفارش را از دیگر مسائل فعالان مالی دانست.

در ادامه نصراللهی رئیس انجمن فولاد استان گفت: سهمیه 30 درصدی فولاد در بورس داده نمی گردد و قیمت گذاری آن هم مشکل ساز شده و به نظر می رسد مدیران باید بدانند که برخورد با صادرات دستوری نمی گردد.

وی گفت: استرداد ارزش اضافه نمود طولانی است و طلب ما را دو سال دیگر می دهند و اگر بدهی فولادی ها تهاتر گردد می توان کارها را روان کرد.

ایزدپناه از هفت الماس هم گفت:. قادریم احتیاج داخل را فراوری کنیم اما امروز قیمت محصول از قیمت مواد اولیه کمتر است لذا اگر سهمیه بهین یاب با پروانه بهره برداری هماهنگ گردد بهتر است.

وی اضافه نمود: مهندسی تقاضا توسط بورس مشکل ساز است و تحمیل فروش به صورت نقدی در بورس توسط فولاد مبارکهاز چالشهاست.

در این نشست تعدادی از صنعتگکران مشمکلات خود را با وزیر صنعت درمیان گذاشتند و خواستلار حمایت از فعالانم مالی شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 717

به "تخصیص نیافتن بموقع ارز برای فعالان مالی مشکل ساز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص نیافتن بموقع ارز برای فعالان مالی مشکل ساز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید