بهترین فیلم های دنیا آثار اقتباسی هستند

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران ، علی اکبر قاضی نظامدر پنجمین جلسه کارگاه خلق ایده، ساخت فیلمنامه که عصر روز گذشته 17 خرداد ماه برگزار شد، گفت: فیلمنامه با یک آشفتگی آغاز می شود و با تعدیل به پایان می رسد. برای تمرین بیشتر فیلم نامه نویسی خوب است قصه های کوتاه نویسندگان بزرگ را انتخاب کرده و آن را تبدیل به فیلم نامه های درخشان کوتاه کنیم. همچنین تا زمانی که چندین فیلم نامه کوتاه درخشان ننوشتیم بهتر است از نگارش فیلم نامه بلند پرهیز کنیم.

بهترین فیلم های دنیا آثار اقتباسی هستند

وی با بیان اینکه بهترین فیلم های دنیا آثار اقتباسی هستند، اضافه کرد: همواره باید اصول اولیه فیلم نامه نویسی را فرابگیریم تا بتوانیم در روند نگارش فیلم نامه دست به نوآوری و خلاقیت بزنیم و از یاد نبریم که طرح داستانی قوی و خوب اهمیت بسزایی در نگارش فیلم نامه خوب دارد.

قاضی نظام گفت: از اینکه برای طرح داستانی وقت و انرژی بسیاری بگذاریم، نباید خسته شویم و باید سعی کنیم به یک طرح خوب و استادانه برسیم که هم از انسجام برخوردار باشد و هم از تداوم به اوج و نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه صحنه کوچکترین واحد فیلم نامه است، گفت: صحنه را تغییر مکان و گذشت زمان ایجاد می کند. هر صحنه باید حداقل اطلاعات کوچکی به ما بدهد و داستان را جلو ببرد و به هیچ وجه صحنه نباید بدون اطلاعات باشد.

قاضی نظام در انتها بیان نمود: بزرگان سینما می گویند هنر فیلم نامه نویسی در گزینش و تنظیم صحنه ها است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1463

به "بهترین فیلم های دنیا آثار اقتباسی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های دنیا آثار اقتباسی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید