آنالیز تکنیکال قیمت سنگ آهن

به گزارش چه خبر آنلاین، فرایند کلی قیمت هر تن سنگ آهن در بازار، صعودی؛ اما شکسته شده برآورد می گردد. در چهار هفته گذشته قیمت حدود 3 درصد کاهش داشت و از محدوده 123 دلار و 60 سنت به محدوده 119 دلار و 80 سنت رسید.

آنالیز تکنیکال قیمت سنگ آهن

به گزارش خبرنگاران، شکسته شدن فرایند صعودی در حدود 13 روز کاری قبل رخ داد و بعد از این رخداد، سنگ آهن تقریبا در فرایندی خنثی در حال حرکت است. ادامه فرایند صعودی منوط به گذر از محدوده مقاومتی 130 دلار است. در صورت عبور قیمت سنگ آهن از محدوده یاد شده می توان انتظار داشت در چند هفته آینده احتمالا قیمت سنگ آهن اهداف قیمتی بالاتری مثل 150 دلار را دنبال می نماید.

محدوده 130 دلار، 138 دلار و 145 دلار، ممکن است مانع رسیدن به هدف قیمتی مذکور گردد. همچنین محدوده خط فرایند صعودی شکسته شده نیز می تواند مقاومتی قوی برای قیمت سنگ آهن باشد. عبور قیمت از این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نبود. در حال حاضر قیمت در محدوده بسیار مهم 121 دلار واقع شده است، عبور از این منطقه به سمت پایین امیدها را نسبت به افزایش قیمت ها پایین خواهد آورد.

با توجه به شکسته شدن خط فرایند صعودی، در صورتی که سنگ آهن جهت کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده های حمایتی 115 دلار، 111 دلار و محدوده 109 دلار، مانع رسیدن قیمت به محدوده 106 دلار می گردد. با توجه به شکسته شدن خط فرایند صعودی در صورت کاهش قیمت سنگ آهن، اولین منطقه ای که می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت ها گردد، محدوده 115 دلار است.

در صورت ادامه کاهش قیمت ها، مهم ترین منطقه ای که می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت ها گردد، محدوده 109 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس ها را برای تشکیل فرایند نزولی افزایش می دهد. در صورت افزایش قیمت ها، محدوده خط فرایند صعودی شکسته شده می تواند نقش مقاومتی بسیار قوی داشته باشد.

شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، نشانه نزولی نبود و لی ترس اصلاح قیمت ها را افزایش داد. محدوده خط فرایند صعودی برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت ادامه افزایش قیمت ها، اولین منطقه ای که می تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت ها گردد، محدوده 130 دلار است. مهم ترین منطقه ای که می تواند از افزایش بیشتر قیمت ها جلوگیری کند، محدوده 145 دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا امید ها را نسبت به ادامه فرایند صعودی افزایش داده و خریداران ریسک گریز را وارد بازار می نماید.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 493

به "آنالیز تکنیکال قیمت سنگ آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تکنیکال قیمت سنگ آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید