تور استانبول: برج گالاتا نماد شهر استانبول

به گزارش چه خبر آنلاین، برج گالاتا نماد شهر استانبول

برج گالاتا یکی از نمادهای دیدنی شهر استانبول به تعداد می آید. چراغ های رنگارنگ برج را می توان در شب از سراسر شهر مشاهده کرد. استانبول شهر خاطره ها است. قدم زدن در شهر و نظاره گر بودن ابهت و شکوه برج گالاتا در فکر تمامی گردشگران و علاقمندان می تواند به خاطره ای رویایی تبدیل گردد. خورشید در گالاتا غروبی با عظمت دارد، می توان ساعت ها تالالو غروب خورشید را در تنگه چشم نواز بسفر نظاره کرد. پس با خبرنگاران همراه باشید تا حقایق جالبی از برج گالاتا را با شما به اشتراک بگذاریم.

تور استانبول: برج گالاتا نماد شهر استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

سرگذشت برج گالاتا

برج گالاتا، یکی از بلندترین و قدیمی ترین برج های استانبول به تعداد می رود. این برج با ارتفاع 63 متر منظره وسیعی از شهر استانبول را ارائه می دهد. این برج در قرن 14 به وسیله مستعمره جنوا به اسم قسمتی از دیوار دفاعی منطقه ای به نام گالاتا ساخته شد. آنها این برج را Christea Turris یا برج مسیح می نامیدند. جنوبی ها در تجارت با بیزانس بودند و از برج برای نظارت بر بندر استفاده می کردند. پس از فتح قسطنطنیه به وسیله محمد دوم، از این برج برای تشخیص آتش سوزی در شهر استفاده می شد.

اگرچه از زمان ساخت برج گالاتا اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما معمولاً تصور می گردد که این برج در زمان امپراتور بیزانس، ژوستینین، در حدود سال 507 میلادی احداث شده است. بیزانسی ها آن را Megalos Pyrgos یا برج عظیم می نامیدند. اما در دوره جنوا، برج شکل فعلی خود را به دست آورد و برای یکسری امورهای مالی و تجاری در دریای مدیترانه و سیاه از آن استفاده شد.

ارزانترین هتل های استانبول

در سال 1509، این برج بر اثر زمین لرزه آسیب زیادی دید؛ اما به وسیله معمار معروف عثمانی حیرالدین، که مجتمع معروف سلطان بایزید دوم را در ادرنه ساخته است، بازسازی شد. در زمان سلطان سلیمان عثمانی، از برج گالاتا برای هدف های متفاوتی مانند نگهداری زندانیان استفاده می شد. در خاتمه قرن شانزدهم، رصدخانه ای در بالای برج به وسیله تکی الدین افندی اضافه شد، اما برج گالاتا در دوران سلطان مورات سوم بین سال های 1546 تا 1595 بار دیگر به زندان تبدیل شد.

در اوایل قرم هفتم این برج برای مدت کوتاهی به وسیله گروه مهتر، یک گروه نظامی عثمانی مورد استفاده نهاده شد. در سال 1794، آتش این برج را تخریب کرد، اما در زمان سلطان سلیم سوم دوباره احیا شد. در پی آثار مخرب آتش سوزی دیگر در سال 1831، این برج بار دیگر بازسازی شد و دو طبقه به همراه نوک مخروطی شکل آن به دستور سلطان محمود بر روی آن ایجاد شد. امروزه این برج به ارتفاع 219 فوت (66.90 متر) تنها به اسم جاذبه ای گردشگری شناخته می گردد و بازدیدنمایندگان در صف ایستاده اند تا از بالکن به تماشای منظره 360 درجه شهر بنشینند. آسانسور برج گالاتا بازدید نمایندگان را هفت طبقه بالا می برد، اما دو طبقه آخر تنها با بالا رفتن از پله ها قابل دسترسی است.

حقایقی شگفت انگیز در خصوص برج گالاتا

داستان های جالبی در خصوص برج گالاتا وجود دارد، یکی از مشهورترین داستان ها حول هواپیمای افسانه ای عثمانی هزارفن احمد چلبی می چرخد. طبق روایتی که اولیا چلبی، کاوشگری که مشاهدات خود را در یک سفرنامه معروف ثبت نموده، نوشته است؛ هزارفن چلبی از بالای برج با بالهای چسبیده به بازوها از بالای برج به میدان Doğancılar پرواز کرد. به علت این اتفاق خارق العاده، ظاهراً سلطان مراد خان به این مرد مشکوک شد و او را به الجزایر تبعید کرد. بعلاوه در بین عموم مردم بومی استانبول باوری وجود دارد که دختر و پسری که باهم به بالای برج بفرایند، با یکدیگر ازدواج خواهند کرد.

هتل های 5 ستاره استانبول را بشناسیم

چطور به برج گالاتا برویم؟

برج گالاتا را در یکی از خیابان های اصلی استانبول یعنی استقلال و محله بی اغلو پیدا خواهید کرد. بسیاری از گردشگران برای صرف غذایی محلی در منظرهی بی خاتمه به این برج می فرایند. چرا که در طبقه بالای برج، رستورانی وجود دارد که با معماری اصیل ترکی طراحی شده و فضایی دلنشین و اصیلی را رقم زده است. گردشگران بسیاری از طعم به یادماندنی کباب های این رستوران یاد نموده اند. محله ای که برج گالاتا در آن واقع شده است به علت محلی و اصیل بودن، جذابیت های توریستی بسیاری دارد.

در چند صد قدمی برج گالاتا میدان تکسیم واقع شده است و در واقع با یک تیر دو نشان می توان زد و از تمامی جاذبه های گردشگری این منطقه استفاده کرد. ساده ترین راه برای دسترسی به برج گالاتا استفاده از خط مترو M2 است. مسافران می توانند در ایستگاه متروی هنیشانه haneişhane پیاده شوند و با پنج دقیقه پیاده روی به برج گالاتا برسند. خبرنگاران پیشنهاد می نماید که در هنگام غروب خورشید به این برج بروید و غذایی با منظره زیبای شهر میل کنید.

چه هتل هایی نزدیک به برج گالاتا وجود دارند؟

برج گالاتا در یکی از محبوب ترین منطقه های توریستی استانبول نهاده شده است. به همین علت هتل ها و اقامتگاه های بسیاری متناسب با بودجه تمامی اقشار در اطراف این برج وجود دارد. شاید بتوان گفت که این محله برترین منطقه استانبول برای اقامت به تعداد می آید. بعضی از هتل های توصیه شده در این منطقه عبارتند از Adahan Istanbul ، Soho House Istanbul و Pera Palace Jumeirah.

دیدنی های اطراف برج گالاتا

برج گالاتا در محله ای قدیمی نهاده شده است. محله بی اغلو مانند این برج دوران های تاریخی بسیاری را از سر گذرانده است. طبیعتا در اطراف این محله بناهای تاریخی بسیاری دیده می گردد. همانطور که در بالا گفته شد میدان تکسیم در نزدیکی برج گالاتا واقع شده است ولی بناهایی مانند مسجد آبی، تنگه بسفر، مجسد ایاصوفیه، مرمره، کلیسای سنت آنتوان، موزه پرا، خانه گالاتا مولوی و کلیسای یادبود کریمه در اطراف آن نهاده شده است. به عبارتی گردشگران می توانند در کمترین زمان ممکن به مهمترین مراکز دیدنی استانبول دست پیدا نمایند.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1014

به "تور استانبول: برج گالاتا نماد شهر استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: برج گالاتا نماد شهر استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید