با تعدادی از دیدنی ترین شگفتی های دنیا آشنا شویم

به گزارش چه خبر آنلاین، چشمانتان را برای تماشای دیدنی ترین شگفتی های دنیا آماده کنید؛ شگفتی هایی بی مثال با دنیایی از رمز و راز که در دل دارند. با ما در مقاله جذاب و خواندنی زیباترین شگفتی های دنیا همراه باشید تا شما را با تعدادی از مشهورترین شگفتی های دنیا آشنا کنیم. قطعا، این آشنایی برایتان جالب خواهد بود.

با تعدادی از دیدنی ترین شگفتی های دنیا آشنا شویم

فهرست مطالب

آبفشان فلایگودال آبی عظیمدریاچه های پلیتویکپارک ژانگئی دانکسیا (Zhangye Danxia)کوه های یخی راه راهدروازه جهنمساحل الاباستردره برایسسالاردو ییونیقلعه پنبه ای

آبفشان فلای

این آبفشان 100% طبیعی نیست و بصورت تصادفی بوجود آمده است. وقتی در سال 1964 برای دستیابی به منابع انرژی زمین گرمایی به حفاری مشغول بودند، با شکل عجیب این مورد از مشهورترین شگفتی های جهان در نوادا روبه رو شدند.

گودال آبی عظیم

این مکان در بلیز به وسیله طبیعت شکل گرفته است. این گودال قطری 300 متری و عمقی 125 متری دارد و یکی از بهترین مکانها برای غواصی است.

دریاچه های پلیتویک

16 دریاچه پلیتویک در کرواسی در مسیرهایی به ترتیب قرار گرفته و با آبشارهایی به هم متصل شده اند. شما می توانید تکه به تکه همانطور که در عکس دیده می گردد، به وسیله مسیرهای پیاده روی یا با قایق به تحسین آنها بپردازید.

بیشتر بخوانیدسفری حیرت انگیز به محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرواسی

پارک ژانگئی دانکسیا (Zhangye Danxia)

سطح زمین ماسه سنگی ژانگئی دانکسیا در چین اشکال عجیب و رنگارنگی را نشان داده و لایه هایش هزاران و شاید میلیونها سال قبل شکل گرفته باشند.

بیشتر بخوانید22 جاذبه گردشگری چین | تصاویری که با دیدنشون به چین سفر میکنید!

کوه های یخی راه راه

قطب جنوب شرحی کوتاه از شگفتی های طبیعی بیگانه بوده و شما معجزه هایی به رنگ سفید یا حتی آبی و گهگاهی راه راه را در این بخش می بینید.

بیشتر بخوانیدسفری مجازی به جهانی رازآمیز قطب جنوب

دروازه جهنم

دروازه جهنم در بیابان قرهقوم ترکمنستان بیش از چهل سال است که می سوزد؛ یعنی از زمانیکه زمین شناسان سعی داشتند تا گازهای طبیعی که طی حفاری کشف کردند را بسوزانند.

بیشتر بخوانیدتاریخچه دروازه جهنم، گودالی از آتش روی زمین

ساحل الاباستر

ساحل سفید گچی آلاباستر طولی برابر 130 کیلومتر، با دیواره هایی تا ارتفاع 100 متر و ساختارهایی عجیب و غریب مثل قوس اترتا دارد.

دره برایس

دره برایس با ارتفاع حدود 2000 متر بالاتر از سطح دریا در یوتا واقعا مستحق نام شگفتی طبیعی را دارد و این شگفتی حتی یک دره هم نیست.

سالاردو ییونی

عظیمترین دریاچه نمک در جهان به مانند آینه ای است که در آن، شما تصویر خود را به صورت استثنایی می بینید.

بیشتر بخوانیددیدنی های کویر سالاردو ییونی | عظیمترین آینه طبیعی جهان!

قلعه پنبه ای

زیبایی خیالی این چشمه های معدنی آب گرم در استان دنیزلی گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. دسترسی به این مورد از زیباترین شگفتی های جهان در حال حاضر محدود شده است، به امید آنکه این شگفتی طبیعی برای آیندگان حفظ گردد.

بیشتر بخوانیددیدنی های ترکیهمنبع: همگردی
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 526

به "با تعدادی از دیدنی ترین شگفتی های دنیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از دیدنی ترین شگفتی های دنیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید