بازگشایی شهر ممنوعه چین پس از سه ماه ، 600 سالگی مجموعه کاخ های امپراتوری

به گزارش چه خبر آنلاین، موزه شهر ممنوعه (گوگونگ) در پکن که سه ماه پیش به دلیل همه گیر شدن نوع جدید ویروس کرونا بسته شده بود، اول ماه مه بازگشایی می گردد.

بازگشایی شهر ممنوعه چین پس از سه ماه ، 600 سالگی مجموعه کاخ های امپراتوری

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مجموعه کاخ های شهر ممنوعه از روز اول مه از ساعت 8:30 تا 17:00 کار خواهد نمود اما تنها بخشی از غرفه های آن باز خواهند بود. روزانه حداکثر پنج هزار بازدید نماینده می توانند وارد این موزه شوند.

البته مقامات قوانینی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در این مکان فرهنگی اعلام کرداند که شامل لزوم استفاده از ماسک و نشان دادن شرایط سلامتی خود به یاری برنامه مخصوصی است که در موبایل ها نصب شده است. میزان تب تمامی بازدیدنمایندگان پیش از ورود به این مکان اندازه گیری می گردد و افرادی که تب دارند یا سرفه می نمایند اجازه ورود به مجموعه را ندارند. بازدیدنمایندگان همچنین باید فاصله یک متری خود را با بقیه حفظ نمایند.

شهر ممنوعه پکن به دلیل شیوع کرونا در 25 ژانویه 2020 تعطیل شد. شهر ممنوعه بزرگترین ترین مجموعه کاخ در دنیا، در حال حاضر مشهورترین مجموعه دیدنی تاریخی در پکن است. موزه گوگونگ بزرگترین مجموعه آثار هنرهای سنتی چینی در چین، متعلق به خاندان امپراتوری را عرضه می نماید. شهر ممنوعه پکن سال جاری 600 ساله می گردد.

احداث شهر ممنوعه در سال 1406 میلادی با دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ شروع و ظرف 14 سال ساخته شد. تا سال 1911 میلادی و نابودی سلسله چینگ (قریب 500 سال) در مجموع 24 امپراتور در این شهر ممنوعه اقامت نموده و بر چین فرمان رانده اند. از سال 1924 بازدید از این مجموعه به عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد شد و ممنوعه بودن آن سرانجام پذیرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 182

به "بازگشایی شهر ممنوعه چین پس از سه ماه ، 600 سالگی مجموعه کاخ های امپراتوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی شهر ممنوعه چین پس از سه ماه ، 600 سالگی مجموعه کاخ های امپراتوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید