این هیولا بزرگترین عقرب دنیاست!، عکس

به گزارش چه خبر آنلاین، گذشته باستانی زمین همچنان ما را با اکتشافات قابل توجه شگفت زده می نماید، و کشف اخیر گونه ای از عقرب دریایی به طول 2 متر در استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مقاله به آنالیز دنیای شگفت انگیز این موجود دریایی منقرض شده می پردازد و کشف، ویژگی های منحصربه فرد آن، و پیامدهای آن برای درک ما از زندگی ماقبل تاریخ را آنالیز می نماید.

این هیولا بزرگترین عقرب دنیاست!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در پیشینه بزرگ فسیلی استرالیا، دیرینه شناسان به کشف قابل توجهی دست یافتند، گونه ای از عقرب دریایی به طول 2 متر که میلیون،ها سال پیش رشد نموده است. کشف این شکارچی باستانی، زیست بوم های دریایی متنوعی را که در دوران ماقبل تاریخ وجود داشته اند، روشن می نماید. حفظ قابل توجه فسیل های آن فرصتی نادر برای کاوش در اسرار این موجود خارق العاده است.

عقرب دریایی که رسما Pterygotus australis نامیده می گردد، در طول دوره سیلورین در آب های استرالیا باستان پرسه می زد. با مقدار چشمگیر و ظاهر مهیب خود، بدون شک یکی از شکارچیان برتر زمان خود بود. یافتن چنین نمونه ای که به خوبی حفظ شده است، بینش ارزشمندی را در خصوص اکولوژی و تکامل حیات دریایی در این دوره ارائه می دهد.

عقرب دریایی 2 متری Pterygotus australis دارای مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد است که آن را از خویشاوندان مدرن خود متمایز می نماید. ساختار بدن آن با یک اسکلت بیرونی دراز و تکه تکه، زائده های مفصلی و یک جفت پنجه بزرگ و تهدیدآمیز معین می شد. این ترکیب صفات، آن را به یک شکارچی مهیب تبدیل کرد که قادر به گرفتن و تسخیر طعمه خود بود.

مقدار Pterygotus australis به ویژه قابل توجه است. با طول 2 متر، از بیشتر عقرب های دریایی پیشی گرفته و یکی از بزرگترین بندپایانی است که تا به امروز وجود داشته است. مقدار بزرگ و بدنه قوی آن نشان می دهد که شناگر قدرتمندی بوده که می تواند به راحتی دریاهای باستانی را طی کند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1482

به "این هیولا بزرگترین عقرب دنیاست!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هیولا بزرگترین عقرب دنیاست!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید