نام روستای کندوان را تا حالا نشنیده بودم

به گزارش چه خبر آنلاین، یک مقام گردشگری در ترکیه از شباهت روستای کندوان ایران و کاپادوکیه ترکیه شگفت انگیز شد اما گفت: این روستا هیچ تبلیغی ندارد و تا حالا نام آن را نشنیده بودم.

نام روستای کندوان را تا حالا نشنیده بودم

به گزارش خبرنگاران، آیتکین ییلماز، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری استان بالیکسیر در ترکیه در حاشیه مراسم سالگرد ثبت جهانی کندوان در لیست برترین روستاهای سازمان گردشگری ملل متحد با اشاره به شباهت های کاپادوکیه و کندوان به ایسنا گفت: کندوان بسیار شبیه کاپادوکیه است و خیلی زیبا به چشم می آید، من اولین بار است که کندوان را می بینم.

این مقام گردشگری در ترکیه اضافه نمود: تبلیغات کندوان زیاد نیست، حتی وقتی در شهر تبریز بودم تبلیغات کندوان را ندیدم. باید تبلیغ کندوان بیشتر گردد تا این منطقه به جهان معرفی گردد.

ییلماز که برای حضور در نمایشگاه گردشگری آذربایجان شرقی به تبریز سفر نموده است، گفت: من از استان بالیکسیر آمده ام؛ جایی بین استانبول و ازمیر است. به ایران آمدم تا دروازه توریستی بین ایران ترکیه و تبریز و بالیکسیر باز کنیم.

استان بالیکسیر در غرب ترکیه، با دریای مرمره و اژه هم مرز بوده و دارای تاریخی است، نام یونانی این منطقه پالئوکاسترون به معنی کاخ قدیمی است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1550

به "نام روستای کندوان را تا حالا نشنیده بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام روستای کندوان را تا حالا نشنیده بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید