این نشانه های ساده ،هشدار بدن برای نارسایی کبد است

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران :کبد یکی از اعضای بدن است و عملکردهای حیاتی بر عهده دارد که اگر از سلامت آن غافل شویم بر تناسب و عملکرد سایر اعضای حیاتی نیز تاثیر می گذارد.

این نشانه های ساده ،هشدار بدن برای نارسایی کبد است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کبد به بدن یاری می نماید تا غذا را هضم و بدن را از مواد سمی انباشته شده پاک کند. آسیب کبدی ممکن است به آرامی یا ناگهانی اتفاق افتد بنابراین مهم است که از علائم آن آگاهی پیدا کنیم.

بیماری کبد می تواند ارثی باشد یا بر اثر عوامل مختلفی مانند ویروس ها، مصرف مواد الکلی و چاقی ایجاد گردد. با گذشت زمان بیماری هایی که به کبد آسیب می رساند می تواند منجر به عارضه سیروز و نارسایی کبد گردد.

سایت timesnownews در مطلبی به بعضی از شایعترین علائم نارسایی کبد پرداخته که در ادامه به آنها اشاره شده است:تجمع مایعات در بدن،تورم پاها، معده: این شایعترین نشانه بیماری کبدی است که در 50 درصد افرادی که به سیروز مبتلا هستند، دیده می گردد. مایع در اطراف ناحیه شکم و یا پاها جمع می گردد و با تورم خود را نشان می دهد. این اتفاق زمانی می افتد که فشار خون بالا باعث اختلال در فرایند ایجاد آلبومین در کبد گردد. آلبومین پروتئینی است که از نشت مایعات در جریان خون به بافتهای بدن جلوگیری می نماید.

زرد شدن رنگ پوست و چشمها: ممکن است فرد متوجه تغییر چشمگیری در رنگ چشم، پوست و ادرار خود گردد. این اتفاق زمانی می افتد که بیلی روبین، رنگدانه ای که با تجزیه سلول های قرمز خون تشکیل می گردد در جریان خون انباشته گردد. کبد سالم بیلی روبین را جذب و به صفرا تبدیل می نماید که به وسیله مدفوع از بدن خارج می گردد.

از دیگر علائم هشداری که باید نسبت به آنها هوشیار بود، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

- خارش پوست

- خستگی مزمن

- حالت تهوع یا استفراغ

- از دست دادن اشتها

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 816

به "این نشانه های ساده ،هشدار بدن برای نارسایی کبد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نشانه های ساده ،هشدار بدن برای نارسایی کبد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید