امتناع باخ از جواب دادن به سوالات سیاسی درباره المپیک زمستانی

به گزارش چه خبر آنلاین، پیش از افتتاحیه بسیار بحث برانگیز بازی های المپیک زمستانی پکن، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، در کوشش است تا این رویداد را مثبت نشان دهد. او بسیاری از سوالات را بی پاسخ می گذارد و از بحث های سیاسی دوری می نماید.

امتناع باخ از جواب دادن به سوالات سیاسی درباره المپیک زمستانی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از استار، پیغام توماس باخ برای بازی های بسیار بحث برانگیز زمستانی پکن کاملاً مطابق با نظر رئیس جمهور چین شی جین پینگ است. رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: چین اکنون کشور میزبان المپیک زمستانی است. ما با هم در حال نوشتن فصل نوی در تاریخ ورزش هستیم.

باخ در ادامه صحبت های خود گفت: این منظره ورزش های زمستانی را برای همواره تغییر می دهد. کمیته بین المللی المپیک تحت هیچ شرایطی نمی خواهد درگیر مناقشه سیاسی بر سر شرایط حقوق بشر در چین گردد. باخ گفت: اگر ما موضعی سیاسی بگیریم و در میانه درگیری ها و تقابل های قدرت های سیاسی گرفتار شویم، بازی ها را به خطر می اندازیم.

باخ اصرار دارد که ورزشکاران خارج از مراسم و مسابقات مدال آوری از آزادی بیان برخوردار شوند اما او بعلاوه می گوید: به هر ورزشکاری توصیه می کنم در هر جایی که بازی ها برگزار می گردد، به دیگران توهین و حقوق آنها را تضییع ننمایند.

پکن اولین کلان شهر دنیا است که میزبان بازی های المپیک زمستانی است. 2470 از حدود 2900 ورزشکار در حال حاضر وارد پکن شده اند. هر روز موارد نو کرونا کشف می گردد اما برای برگزارنمایندگان المپیک چین و IOC مدت هاست که راه برگشتی وجود ندارد. شی جین پینگ، در یک تبریک ویدیویی به یکصد و سی و نهمین اجلاس IOC گفت: دنیا چشمان خود را به چین معطوف نموده و چین آماده است. سال ببر به تازگی شروع شده است و ما انتظار داریم میلیون ها نفر در دنیا این رقابت ها را دیدن نمایند.

اندکی قبل، سازمان حقوق بشر عفو بین الملل نقدها خود را از کمیته بین المللی المپیک بیان نموده بود. لیزا سالزا، کارشناس عفو بین الملل گفت: کمیته بین المللی المپیک تا به امروز چشمان خود را بر این واقعیت بسته است که سابقه حقوق بشر چین از بازی های تابستانی 2008 به طور چشمگیری بدتر شده است. به همین دلیل به رهبری ایالات متحده، تعدادی از کشورها تصمیم گرفتند بازی های زمستانی را به صورت دیپلماتیک تحریم نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1234

به "امتناع باخ از جواب دادن به سوالات سیاسی درباره المپیک زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع باخ از جواب دادن به سوالات سیاسی درباره المپیک زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید