ارائه کارنامه سلامت به دانشجویان علوم پزشکی ایران

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - رئیس اداره سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران از برنامه دانشگاه برای ارائه کارنامه سلامت به دانشجویان اطلاع داد و گفت تمامی دانشجویان بومی و غیر بومی از ابتدای سال جاری مورد غربالگری جسم و روان قرار گرفتند.

ارائه کارنامه سلامت به دانشجویان علوم پزشکی ایران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ناصری پور با بیان این مطلب از تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره نمود و اظهار کرد: این دانشگاه طبق برنامه هر سال با ورودی دانشجویان جدیدالورود قصد اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان را دارد اما سال جاری بر خلاف سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کووید 19 اجرای پرسشنامه کارنامه سلامت جسم و روان را به صورت آنلاین انجام می دهد.

وی در ادامه توضیح داد: پرسشنامه سلامت به وسیله سایت ثبت نام معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بارگزاری شده است و دانشجویان به محض ثبت نام ملزم به پر کردن پرسشنامه می شوند. سپس اداره سلامت دانشجوئی پرسشنامه های مربوطه را آنالیز کرده و دانشجویانی که ریسک بالایی دارند را شناسایی و موضوع پرونده را آنالیز می نماید همچنین دانشجویان بومی و غیربومی در این مرحله مورد آنالیز جداگانه قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید نمود: در ارزیابی سلامت روان دانشجویان؛ دانشجویان بومی طی یک نامه به دانشکده مربوطه معرفی می شوند تا در روزهای اعلام شده و در ساعات معین شده جهت معاینه و ویزیت حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی به درمانگاه دانشجویی مراجعه کنند و از خدمات لازم بهره گیرند، دانشجویان غیر بومی نیز طی تماس تلفنی به اداره سلامت دانشجوئی یا در صورت عدم وجود اداره سلامت به معاونت دانشجویی - فرهنگی دانشگاه محل سکونت جهت ارائه خدمات لازم معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سال جاری غربالگری ویژه ای برای مبتلایان یا ناقلان احتمالی کرونایی در پرونده سلامت دانشجویان لحاظ شده است، گفت:به سوالات پرسشنامه سال جاری یک سری سوالات مربوط به ویروس کووید 19 هم اضافه شده است که از این طریق غربالگری لازم صورت خواهد گرفت.

ناصری پور همچنین خاطر نشان کرد:خدمات اصلی اداره مشاوره و سلامت دانشجوئی همانطور که از نامش پیدا است در درجه اول به دانشجویان اختصاص دارد که البته با شیوع ویروس کرونا و آنلاین شدن بیشتر برنامه های آموزشی دانشگاه وحضور کمرنگ دانشجویان، باعث شد اعضای هیأت علمی حاضر در مطب های تخصصی که قبلا هفتگی یک بار حضور داشتند در حال حاضر به صورت دو هفته یک بار ارایه خدمت کنند.

به گفته وی، البته برخی از مطب های تخصصی مثل روانپزشکی همچنان به صورت هفتگی یک بار فعالیت دارند. در مورد خدمات دندان پزشکی به دلیل اینکه احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد است و طبق دستورالعمل معاونت درمان دانشگاه در صورت انجام خدمات دندان پزشکی ملزم به تهیه یک سری وسایل و پروتکل های خاص خود است و دانشجویان که دریافت کنندگان اصلی خدمات هستند و در حال حاضر حضور فیزیکی در دانشگاه ندارند؛ خدمات دندان پزشکی به ویزیت و مشاوره محدود شد.

رئیس اداره سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: برای ویزیت بیماران در مطب ها هم پروتکل های معمول از جمله استفاده از ماسک توسط بیمار و رعایت فاصله اجتماعی الزامی است. در ضمنً برنامه آنکالی 24 ساعته پزشکان مرکز هم هر ماه به خوابگاه های تحت پوشش اعلام می گردد و از این طریق هم به دانشجویان ارائه خدمت صورت خواهد گرفت.

وی در انتها خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا سایت اداره سلامت دانشجوئی دانشگاه ایران، تمام کوشش خود را به کار می بندد تا اطلاعات و دستورالعمل های جدید در مورد شناسایی و نحوه انتشار ویروس کرونا که از طرف وزارت متبوع به دانشگاه ها ابلاغ می گردد، در اختیار دانشجویان و کارکنان و اعضای هیأت علمی قرار دهد و دراین راستا خدمات پزشکان اداره سلامت برای دانشجویانی که در حال حاضر دچار علائم ویروس کرونا شده اند نیز به وسیله سایت اداره سلامت اطلاع رسانی می گردد .

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 490

به "ارائه کارنامه سلامت به دانشجویان علوم پزشکی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه کارنامه سلامت به دانشجویان علوم پزشکی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید