اجرای طرح مطالعاتی نقش برجسته عیلامی کورانگون در استان فارس

به گزارش چه خبر آنلاین، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان رستم از اجرای طرح مطالعات حفاظت و بازسازی نقش برجسته کورانگون اطلاع داد.

اجرای طرح مطالعاتی نقش برجسته عیلامی کورانگون در استان فارس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مقامت محمودی امروز 8 مرداد 1399 اظهار کرد: با اعتبارتخصیصی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس، طرح مطالعاتی حفاظت و بازسازی شامل مطالعه ونقشه برداری به روش اسکن لیزر و طراحی حفاظت و بازسازی اضطراری نقش برجسته کورانگون در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان نهاده شد.

او ادامه داد: پیشنهاد تخصیص اعتبارات ملی در جهت حفاظت و بازسازی این نقش برجسته ارائه شده است که به محض دریافت اعتبار، عملیات اجرایی و سامان دهی محوطه و حفاظت و بازسازی اضطراری این اثر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمودی اضافه کرد: سنگ نگاره کورانگون یا کورَنگان نقش برجسته ای مربوط به دوره عیلامی است و در شهرستان رستم، 10 کیلومتری شمال شهر مصیری قرار گرفته است، این اثر در تاریخ 30 خرداد 1315 با شماره ثبت 254 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان رستم در فاصله 154 کیلومتری از شیراز و در شمال غربی استان فارس قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 348

به "اجرای طرح مطالعاتی نقش برجسته عیلامی کورانگون در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مطالعاتی نقش برجسته عیلامی کورانگون در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید