آشنایی با 7 مکان دیدنی خرمشهر، تصاویر

به گزارش چه خبر آنلاین، ما برای دوستانی که به هر گونه ای قصد سفر و تماشا از خرمشهر را دارند می خواهیم برترین و زیباترین مکان های تماشای را برای شما منتشر کنیم که امیدواریم در سفر به شما یاری کند تا در فرصتی که دارید از سفر خود در شهر زیبا خرمشهر لذت ببرید.

1- تالاب ناصری

یکی از تالاب های زیبا با وسعت 9 هزار 600 هکتار در شمال خرمشهر واقع شده است و زیستگاه پرندگانی چون تنجه، گیلار، فیلوش ، سرسبز و … است.

آشنایی با 7 مکان دیدنی خرمشهر، تصاویر

2- بازار عظیم امام رضا

بازار عظیم امام رضا، یکی از معتبرترین و عظیم ترین پاساژ های خرمشهر می باشد که علاوه بر مغازه های متنوع، رستوران و کافه هم وجود داردو شما می توانید همراه خانواده علاوه بر خریدو سرگرمی لحظات خوشی را هم در رستورانها و کافه های این بازار داشته باشید.

3- اسکله قایقرانی خرمشهر

اسکله ای زیبا در بلوار ساحلی بایندر رودخانه کارون خرمشهر است . با مراجعه به این اسکله یا سایر اسکله های شهر می توانید از قایق سواری و لنج سواری لذت ببرید. این اسکله در منطقه کوتشیخ نهاده شده است و هر روز شهروندان زیادی به آن مراجعه می نمایند. البته چند نکته را برای ایمنی خود و عزیزانتان حتما رعایت کنید: از اسکله های مجاز بهره ببرید، جلیقه نجات بپوشید، در تاریکی و زمانی که وزش باد شدید است سوار قایق نشوید و از قایقرانان بخواهید حرکات نمایشی انجام ندهند.

4- موزه بهبهان خرمشهر

در موزه بهبهان آثار نفیسی نگهداری می شود که از برجسته ترین آن ها حلقه قدرت ارجان است. در بهبهان آرامگاه کیدین هوتران پسر کورلوش تابوتی برنزی کشف شد که در آن یک حلقه طلایی، نود و هشت دگمه زرین، یک دِشنه، میله ای نقره ای و جامی به همراه سینی برنزی و چند شی دیگر قرار داشت و جسد حلقه قدرت را در دست چپش گرفته بود. قدمت این حلقه به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح بر می شود. این چنین اثری تا به حال در هیچ جای جهان به این شکل دیده نشده است.

5- مسجد جامع خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر که نمادی از مقاومت است در روز 31 شهریور سال 1359 به خاطر فاصله کم با مرز شلمچه از اولین منطقه های بود که مورد جمله عراقی ها نهاده شد و یکی ازتنها ساختمان هایی بود که در این شهر، پس از بازپس گیری به صورت نیمه سالم به جای مانده بود و بعلاوه چون این مسجد در زمان مقاومت قبل از اشغال مرکز فرماندهی و تدارکات و گردهمایی مدافعان شهر بود، لقب نماد مقاومت را به خود گرفت که در حال حاضر هم بین بازماندگان جنگ و علاقمندان به تاریخ جنگ ایران و عراق به همین اسم شناخته می شود. این مورد از جاذبه های گردشگری خرمشهردر خیابان چاسبی، مرکز شهر، نهاده شده است. این مسجد از دیرباز به علت نهاده شدن آن در کنار بازارهای سیف و صفای خرمشهر به اسم یکی از مساجد پرتردد شهر شناخته می شد.

6- موزه جنگ خرمشهر

یکی دیگر از مکان های دیدنی خرمشهر ، ساختمان موزه جنگ خرمشهر در سال 1309هجری شمسی احداث و تا سرانجام جنگ به اسم بخش اداری شرکت نفت استفاده می شد. در سال 1375، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این ساختمان مستقر شد و در حال حاضر از آن به اسم موزه جنگ استفاده می شود که مجموعه ای از آثار به جای مانده سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر را به نمایش گذاشته است. بعلاوه این موزه دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزار جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است.

7- کنزالمال

خرمشهر جزو منطقه ها آزاد تجاری شناخته شده و به همین علت برای خرید کردن بسیار مناسب است به همین علت مراکز خرید را می توان در فهرست جاذبه های گردشگری خرمشهر به حساب آورد. کنزالمال که در جهت آباد به خرمشهر واقع شده یکی از لوکس ترین مراکز تجاری منطقه است. مجتمعی که دارای بیش از 400 واحد تجاری، فودکورت و فضاهای سرگرمیی و رفاهی می باشد. کالاهای آن گمرکی نمی خورند و به همین علت حسابی شلوغ است. پیشنهاد می کنیم که روزهای غیر تعطیل را برای رفتن به آن انتخاب کنید تا با مشکل ازدحام فوق العاده زیاد و جای پارک روبرو نشوید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 970

به "آشنایی با 7 مکان دیدنی خرمشهر، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 7 مکان دیدنی خرمشهر، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید