آشنایی با غار کریستالی در مکزیک (تور مکزیک ارزان)

به گزارش چه خبر آنلاین، مکزیک کشوری زیبا با منظره ها باور نکردنی است که نه تنها شامل رودخانه های زیر آب می گردد بلکه بزرگترین غار کریستالی دنیا را هم دارد. تقریبا بیست سال پیش، معدنچیان این غار پنهان زیرزمینی را که بزرگترین کریستال های طبیعی دنیا را داشت کشف کردند. این غار در عمق 300 متری زمین واقع شده است و شاهکار باورنکردنی طبیعت است.

آشنایی با غار کریستالی در مکزیک (تور مکزیک ارزان)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در سال 1910، در معدن نائیکا در مکزیک غار عجیبی کشف شد که شبیه غار شمشیرها بود. این غار یک راهروی 80 متری دارد که پر از کریستال های سلنیتی است که میزان بعضی از آنها حتی به 2 متر هم می رسد. این غار که 120 متر در زیر زمین واقع شده است به روی کاوشگران و در نهایت به روی گردشگران باز شد و به خاطر همین خیلی از این کریستال های زیبا از بین رفتند.

90 سال بعد، دو معدنچی که در عمق 300 متری زمین کار می کردند غار دیگری پیدا کردند که حتی بزرگ تر از این غار بود. کریستال های اینجا 12 متر طول و هر کدام تقریبا 55 تن وزن داشتند. این غار بزرگ ترین کریستال هایی را داشت که هر کسی تا بحال در غارها دیده بود. نام این غار را غار کریستالی گذشتند.

غار کریستالی ، غاری بزرگ و دیدنی در دل معدن نایکا در استان Chihuahua در مکزیک است. اتاق بزرگ این غار از کریستال هایی تشکیل شده که تا به امروز نظیر آن ها یافت نشده است. این غار همچون حفره ای است نعلی شکل که از سنگ نمک ساخته شده است . تمام سطح این غار با کریستال هایی در ابعاد و اشکال مختلف پوشیده شده است ؛ هر طرف را که نگاه می کنید ، کریستالی از زمین یا دیواره ها به بیرون زده و چشم انداز ای شگفت انگیز به وجود آورده است . دیوار هایی قرمز رنگی که تماما از مواد بلورین که با کریستال های سلینت یا سنگ ماه (بخاطر شفافیت و رنگش به این نام خوانده می شود) پر شده است.

شکل گیری کریستال ها

روند تشکیل این کریستال ها به میلیون ها سال قبل باز می شود. فعالیت های آتشفشانی، کوه را پر از انیدریت (سنگ گچ های بدون آب) کرد. ماگماها در نهایت سرد شدند و با حل شدن انیدریت ها در آب های غار این کریستال های بزرگ شکل گرفتند.

در واقع این کریستال ها حدود 500 هزار سال قبل از ماگماهای زیرزمینی که در زیر غار هستند به وجود آمدند این ماگماها باعث شدند دمای آب همواره 50 درجه سانتی گراد و آب پر از مواد معدنی از جمله کانی نقره، روی و مس باشد این شرایط باعث شده این کریستال ها رشد باورنکردنی داشته باشند. عجیب اینجاست که رشد این کریستال ها تمام نشدنی است و اگر شرایط فراهم باشد به رشدشان ادامه می دهند.

غار کریستال مکزیک که در عمق 300 متری زمین واقع شده است یکی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین غار های زمین محسوب می شود .بعضی از بزرگ ترین تکه های کریستال جهان در این غار قرار گرفته اند . کریستال هایی چنان صاف و صیقلی که گویی آنها را تراشیده اند. بزرگ ترین کریستال این غار 12 متر طول ، 4 متر قطر و 55 تن وزن دارد .

دمای این غار به 58 درجه سانتی گراد می رسد و رطوبت آن نیز حدود 95 درصد است . بدون لباس مخصوص نمی توان بیش از 10 دقیقه در چنین شرایطی دوام آورد و به همین علت است که این غار در گروه بکرترین و ناشناخته ترین غارهای کشف شده نیز قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1399

به "آشنایی با غار کریستالی در مکزیک (تور مکزیک ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غار کریستالی در مکزیک (تور مکزیک ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید