گوگل اسیستنت شاید به زودی بتواند گوشی شما را برایتان خاموش کند

به گزارش چه خبر آنلاین، گوگل اسیستنت در حال حاضر یکی از بهترین دستیارهای صوتی است که در گوشی های اندرویدی وجود دارد و به نوعی باید آن را بهترین دستیار صوتی هوشمند کنونی هم بدانیم. اما گوگل اسیستنت در حال حاضر توانایی خاموش کردن گوشی را ندارد که به نظر می رسد به زودی این قابلیت را دریافت خواهد نمود.

گوگل اسیستنت شاید به زودی بتواند گوشی شما را برایتان خاموش کند

گوگل اسیستنت طی سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و گوگل هم توجه بسیار ویژه ای به این هوش مصنوعی قدرتمند دارد. به گونه ای که مدت زمان زیادی است این دستیار صوتی را در صدر بهترین دستیارهای صوتی هوشمند شاهد هستیم.

اما خاموش کردن گوشی با یاری دستیار صوتی گوگل اسیستنت امکانی است که تا به امروز در گوشی های هوشمند اندرویدی شاهد آن نبودیم. اما طبق گزارشی که به تازگی از وب سایت 9to5Google منتشر شده، ظاهرا دستیار صوتی گوگل قرار است به زودی این امکان را به کاربران بدهد. اعضای این وب سایت به تازگی به آنالیز یکی از APKهای نسخه بتای اپلیکیشن گوگل سرچ پرداخته و شواهدی را یافتند مبنی بر اینکه در اندروید 12، این قابلیت برای هوش مصنوعی قدرتمند گوگل فعال خواهد شد.

همچنین اسکرین شاتی نیز از صفحه مربوطه بدست آمده که در آن، کاربر دستورالعمل مربوط به خاموش کردن گوشی به وسیله گوگل اسیستنت را آموزش می بیند. بدین ترتیب که اینبار می توان با روش جدیدی این دستیار صوتی را فرا خواند؛ کلیک و نگه داشتن کلید پاور برای چند ثانیه و وقتی هم که هوش مصنوعی در حالت آماده بکار نهاده شد، ارسال دستور Power off چه به صورت متن و چه به صورت فرمان صوتی.

البته اکنون که گوشی های جدید با نگه داشتن کلید پاور می توانند به گوگل اسیستنت دسترسی داشته باشند، یعنی دیگر نمی توان با روش قبل به منوی پاور گوشی برای خاموش کردن یا ریستارت کردن آن دسترسی داشت. اما خب بدیهی است برای این موضوع چاره ای اندیشیده شده که آن هم نگه داشتن همزمان کلید پاور و کلید افزایش صدا است. بدین ترتیب کاربر به منوی همیشگی راهنمایی می گردد و می تواند اقدامات مربوطه را انجام دهد. همچنین احتمال اینکه بتوان کلید پاور را در این صورت شخصی سازی کرد هم زیاد است.

در حال حاضر از این بابت که این قابلیت به اندروید 12 راه خواهد یافت تقریبا مطمئن هستیم. اما اینکه آیا منحصرا برای محصولات مجهز به اندروید 12 در دسترس خواهد بود موضوعی است که باید منتظر بمانیم تا طی روزها یا هفته های آینده، خبرهای تکمیلی در رابطه با آن منتشر گردد. حتی این امکان هم وجود دارد که گوگل بخواهید این قابلیت را به گوشی های پیکسل محدود کند. چون مثلا در گوشی های سامسونگ، همین حالا با نگه داشتن کلید پاور به دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ یعنی بیکسبی دسترسی خواهید داشت. بنابراین این قابلیت به خودی خود برای کاربران گلکسی ها بی فایده خواهد بود. (البته دستیار صوتی گوگل در گوشی های سامسونگ در دسترس واقع شده است منتها با روش دیگری باید آن را فرا خواند).

البته در نهایت باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در بعضی از گوشی های اندرویدی کنونی، وقتی منوی اکشن سنتر را به پایین می کشید، کلید پاور برایتان به نمایش گذاشته می گردد که می توانید با لمس آن، به همان منوی همیشگی دسترسی داشته و گوشی را به راحتی خاموش یا ریستارت کنید. اما این قابلیت در همه گوشی ها در دسترس نیست و گفته می گردد گوگل میخواهد در اندروید 12، این گزینه را فعال کند. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد چون حداقل در نسخه بتای این سیستم عامل که شاهد چنین گزینه ای نبودیم. البته این موضوع می تواند در نسخه نهایی تغییر کند.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 902

به "گوگل اسیستنت شاید به زودی بتواند گوشی شما را برایتان خاموش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل اسیستنت شاید به زودی بتواند گوشی شما را برایتان خاموش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید