کمبود محیط بان و امکانات پایش در محیط زیست کهگیلویه

به گزارش چه خبر آنلاین، فرماندار کهگیلویه گفت: محیط زیست این شهرستان با کمبود محیط بان و امکانات محیط بانی روبرو است.

کمبود محیط بان و امکانات پایش در محیط زیست کهگیلویه

سید عبدالعزیز موسوی در ملاقات با مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط زیست شهرستان کهگیلویه نیروی محیط بان و امکانات کافی برای پایش و حفاظت در اختیار ندارد.

او بر ضرورت توجه به رویکرد مشارکت مردم در مدیریت حفظ محیط زیست تأکید کرد و می گوید: حرکت به سمت حفاظت محلی و مردمی راه چاره موثری است تا مردم در حفاظت و حراست از نعمت های بزرگ طبیعت و منطقه ها حفاظت شده در شهرستان ایفای نقش نمایند.

موسوی با اعلام حمایت از این رویکرد گفت: طبیعی است ظرفیت های دولتی نمی تواند به تنهایی جوابگوی حجم سنگین رسالت های موجود در حوزه حراست و حفاظت از محیط زیست باشد.

به گفته فرماندار کهگیلویه، دولت مدافع راهبرد مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در امور مختلف به ویژه محیط زیست است و در این راستا باید گروه های مردمی را با آمادگی بیشتری به این سمت راهنمایی کنیم.

او گفت: تجارب در شهرستان حاکی از آن است که هر وقت به مردم رجوع نموده ایم آن ها برای یاری به دولت از هیچ تلاشی دریغ ننموده اند و توسعه ظرفیت جامعه محلی تدبیری است که وقتی اجرایی گردد با توجه به انگیزه و همراهی همیشگی مردم منطقه قطعا نتایج درخشان تری نیز به همراه خواهد داشت.

موسوی با تأکید بر اهلیت و صلاحیت گروه های مردمی می گوید: استفاده از ظرفیت خلاق دهیاری ها و سمن های باتجربه و کارنامه دار به پیشبرد برنامه های حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست یاری می نماید.

او گفت: سازمان محیط زیست تدابیر لازم در این خصوص را در راستای نظارت و حفظ و حراست از حیات وحش موجود در منطقه ها خائیز و موارد مشابه به صورت جدی دنبال کند.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1242

به "کمبود محیط بان و امکانات پایش در محیط زیست کهگیلویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود محیط بان و امکانات پایش در محیط زیست کهگیلویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید