چین کشور فرهنگ ، تجارت و فرصتدرباره چین

به گزارش چه خبر آنلاین، درباره چین

چین کشوری است که در شرق آسیا واقع شده و با نام رسمی جمهوری خلق چین شناخته میشود. این کشور با جمعیت بیش از 1٬3 میلیارد نفر پر جمعیت ترین کشور دنیا می باشد. جمهوری مردمی چین با حدود 9.6میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا ازلحاظ وسعت خاکی ،بدون احتساب آب های داخلی می باشد.

چین کشور فرهنگ ، تجارت و فرصتدرباره چین

از زمان اجرای اصلاحات اقتصادی در چین برای پی ریزی اقتصادی مدرن، این کشور یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی جهان را داشته است و بسیاری از دانشجویان نیز از سراسر جهان برای تحصیل در چین وارد این کشور می شوند.

چین هم اکنون بزرگترین صادرکننده و دومین واردکنندهٔ بزرگ کالاست و دومین اقتصاد بزرگ جهان بر پایه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد . چین عضو دائم شورای امنیت،سازمان ملل و سازمانهای چند جانبه ای مانند سازمان تجارت جهانی ،اپک ،سازمان همکاری شانگهای و گروه 20 می باشد.

چین به عنوان کشوری با سلاح هسته ای از بزرگترین ارتش دائمی جهان و دومین بودجه دفاعی بزرگ جهان برخورار است. این کشور همچنین از طرف برخی از دانشگاهیان، تحلیل گران نظامی، سیاسی و اقتصادی یک ابرقدرت بالقوه نام گرفته است.

تمدن چین باستان یک از کهن ترین تمدن های تاریخ است. زبان چینی با 1٬700٬000٬000 نفر گوینده پرشمارترین زبان جهان به حساب می آید.

پس از سال ها پنهان ماندن از چشم غربی ها، چینی ها توانستند خودشان را به یک وزنه سنگین در توریسم جهانی تبدیل کنند. این کشور با بیش از 55 میلیون بازدیدکننده خارجی در هر سال، در بین کشورهای آسیایی بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است و از مهم ترین مقاصد توریستی جهان به شمار می آید. مطابق داده های آماری، چین می تواند تا سال 2020 فرانسه که هم اکنون توریستی ترین کشور جهان است را پشت سر بگذارد.

میراث تاریخی چین که از اعصار متعددی به جا مانده است این کشور را به یکی از باستانی ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. چین، میزبان سازه های دوران نوسنگی همچون راه ابریشم و نیز سلسله های متعدد در 2000 سال گذشته بوده است. بیش از 50 اثر ثبت شده در یونسکو، نشان از میراث فرهنگی غنی و پرافتخار این کشور می دهد. آنقدر تعدد جاذبه های توریستی این کشور بالاست که امکان ندارد بازدیدکنندگان به یک سفر همه آن ها را ببینند. از جمله این جاذبه های توریستی می توان به قلعه سامر، جنگل سنگی و استادیوم ملی پکن اشاره کرد.

توریست هایی که برای دیدن مناظر طبیعی وافر چین به این کشور می آیند می آیند، با دیدن کوهستان های Five Sacred، دره Jiuzhaigou و مناطق طبیعی و سحر آمیز همراه با قله های برفی، دریاچه هایی به رنگ آبی کریستالی، آبشارهای دیدنی، گیاهان باشکوه آن این کشور، سر از پا نخواهند شناخت.

چین کشوری مرموز و سحرآمیز می باشد؛ جایی که مدرنیته و سنت، همانند محافظه کاری و پیشرفت همه و همه درهم آمیخته اند. چین همان کشوری است که بازدیدکننده هایش هنگام بازگشت به خانه، دیدی بسیار وسیع تر و گسترده تر و زیباتر نسبت به جهان خواهند داشت.

منبع: سفیرساعی
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 175

به "چین کشور فرهنگ ، تجارت و فرصتدرباره چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین کشور فرهنگ ، تجارت و فرصتدرباره چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید