چگونه برای هر مشکل و اتفاقی آماده باشیم؟

به گزارش چه خبر آنلاین، روشی عالی برای جلوگیری از بروز برخی مسائل. برای اینکه پیش کنگر باشید در ابتدا باید مسولیت خود را در زندگی بپذیرید و بر پاسخ های خود کنترل داشته باشید. با انجام کار های مانند پیش بینی اتفاقات آینده، تمرکز بر روی راهکار ها به جای مسائل، به آینده خوشبین و همواره فعال باشید.

چگونه برای هر مشکل و اتفاقی آماده باشیم؟

خبرنگاران| پیش کنشگری از طریق افراد به رفتار های پیشگیرانه، تغییر محور و خود ابتکارانه ای که در محل کار رخ می دهد، اطلاق می شود. به معنای تفکر و پیشگیری از وقایع پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از wikihow، روشی عالی برای جلوگیری از بروز برخی مسائل. برای اینکه پیش کنگر باشید در ابتدا باید مسولیت خود را در زندگی بپذیرید و بر پاسخ های خود کنترل داشته باشید. با انجام کار های مانند پیش بینی اتفاقات آینده، تمرکز بر روی راهکار ها به جای مسائل، به آینده خوشبین و همیشه فعال باشید.

روش اول

پیش بینی و اقدام

1 - سعی کنید آینده را پیش بینی کنید. با در نظر گرفتن مسائل بالقوه ای که می تواند بوجود بیاید و با آگاهی از تغییرات احتمالی در آینده می توانید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و به آن عمل کنید.

به نام مثال، اگر می دانید که به زودی تعطیلاتی را پیش رو خواهید داشت، پولی را برای تفریحات و غذا کنار بگذارید.

2- انجام امورات را اولویت بندی کنید. با توجه به وظایف روزمره، آن ها را طبقه بندی کنید. این مسئله می تواند استرس کمتری ایجاد کند و مطمئن شوید این وظایف کوچک به یک مشکل بزرگ تبدیل نمی شوند. کمی تلاش هم شما را از یک بحران بزرگ تر نجات خواهد داد.

توجه ویژه ای به پیشگیری موضوعات داشته باشید. آیا این به معنای بررسی بیشتر است؟ پولتان را با برنامه خرج کنید و با صرفه جویی در هزینه ها میزانی از پول خود را کنار بگذارید.

3 - موارد مهم را اولویت بندی کنید. داشتن یک لیست کامل از وظایف می تواند زیادی باشد و احتمالا باعث می شود تا شما بدون تکمیل انجام یک وظیفه به سراغ مسئله بعدی بروید. به جای انجام چند امور در یک زمان، تمرکز خود را بر روی مواردی که دستیابی به آن هدف ها مهم هستند قرار دهید.

اگر لیست کاری شما شامل تمیز کردن کمد، گرفتن کارت معاینه فنی خودرو و مرتب کردن اتاق خواب است، بر روی چیزی که مهم تر است تمرکز کنید - گرفتن کارت معاینه فنی در اولویت واقع شده است.

4 - اقدامات خود را ارزیابی کنید، آیا جواب می دهند. در هر لحظه که کاری انجام می دهید برای چند ثانیه متوقف شوید تا بازتابش را ببینید. اگر شما به اهداف خود برسید، فکر کنید چگونه می توانید بازده بهتری از انجام امورات داشته باشید. طرح نوی را ارائه دهید.

برای انجام این کار، یک چک لیست، یک طرح یا روال مشخصی را ایجاد کنید.

مراحل را در پی روندی که می توانید پیش ببرید، پیگیری کنید.

روش دوم

مسئولیت پذیری و تاثیر گذاری

1 - مسائل خود را بپذیرید. شما تنها کسی هستید که می تواند انجام امورات خود را بر عهده بگیرد و مسائلش را حل نماید. در حالی که در زندگی افرادی وجود دارند که حامی شما هستند، اما باید برای دستیابی به موفقیت بر خودتان تکیه کنید. ابتکار به خرج دهید و چالشی نو را تجربه کنید.

به جای سرزنش فردی دیگر، هنگام بروز مشکل خود را مالک جریان بدانید و برای حل آن اقدامات لازم را انجام دهید.

2 - تمرکز بر روی آنچه که می توانید کنترل کنید. بی فایده است که زمان را صرف نگرانی هایی کنید که تغییری ایجاد نمی کنند. از انرژی و انگیزه خود برای کار بر روی وظایفی که می دانید از انجامشان بر می آیید استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد تا به احساسات مثبت بیشتری دست یابید.

به نام مثال، اگر بر نمرات فرزندتان در مدرسه تاکید دارید و او نمی تواند نمره خوبی بدست آورد. شما می توانید در امتحانات به او کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که او به میزان کافی خوابیده است و تشویقش کنید که کلاس هایش را به طور جدی دنبال کند.

3 - اهداف واقعی برای خود مشخص کنید. این یک راه عالی برای حفظ انگیزه و حرکت رو به جلو است. اگر اهدافی را که دور از دسترس هستند برای خود در نظر بگیرید، خود را برای نا امیدی آماده می کنید و به احتمال زیاد انگیزه زیادی برای دستیابی به هدف نخواهید داشت.

به جای اینکه بگویید وزن اضافی خود را در عرض یک ماه باید از دست بدهم، هدف خود را شنا کردن و دویدن راستا یک مایلی در هر روز قرار دهید.

4 - به جای مشاهده، فعالیت را آغاز کنید. افراد پیش کنشگر در حاشیه نمی شینند و یا فقط به پیشنهادات دیگران گوش نمی دهند. اقدامات خود را آغاز کنید و فعال باشید. در جلسات کاری شرکت کنید و طرح های خود را ارائه دهید.

5 - در تعامل با دیگران سازگار و ماندگار عمل کنید، همچنین اقداماتی را که برای خودتان مهم هستند را انجام دهید. می دانید که چقدر می توانید اقدامات کوچک، اما پیوسته جهت دستیابی به اهداف، انجام دهید.

اگر قولی داده اید و نمی توانید حفظش کنید و یا به آن عمل کنید، در حقیقت خودتان را ناامید می کنید.

6 - پاسخگو باشید. هنگامی که به انجام کاری می پردازید، باید به کار خود متعهد باشید و مطمئن شوید که در یک زمان مشخص آن را به سر انجام می رسانید. این به معنای مسئولیت پذیری و الویت بندی کار ها است.

شخصی را در نظر بگیرید و مسائلی را که امیدوار به دستیابی آن ها هستید و به او بگویید. این شخص به شما کمک خواهد کرد که به اهدافتان برسید و بهتر باشید.

7 - ارتباط خود را با افراد با انگیزه حفظ کنید. اگر اطراف شما پر از افراد با انگیزه با اراده باشد، به احتمال زیاد شما هم انگیزه بیشتری خواهید داشت.

اگر با افرادی که انرژی منفی دارند، تنبل و بی انگیزه وقت می گذرانید، وقت آن رسیده که فاصله ای بین خودتان و این افراد ایجاد کنید.

روش سوم

پیش کنشگری و کنترل پاسخ ها

1 - تمرکز بر راهکار ها به جای مسائل. تمرکز خود را بر حل یک مشکل و کشف راهکار هایی که وجود دارند، بگذارید.

اگر مسائل را به نام مسائلی که ثابت هستند می بینید، باید بدانید که به راحتی می توانید راهکاری برای آن ها پیدا کنید.

2 - در زمان خشم و ناراحتی با آرامش صحبت کنید. اگر در هنگام صحبت با کسی ناراحت شدید، چندین نفس عمیق برای آرام کردن می تواند مفید باشد. در زمان هایی که عصبانی هستید بهتر است ارتباط آرام و موثر برقرار کنید.

در هر شرایط حساسی که ناراحتی و عصبانیت وجود دارد با چند نفس عمیق می توانید خود را آرام کنید و به طور موثر ارتباط بر قرار کنید.

3 - به سراغ افکار منفی نروید. در حالی که می توانید به راحتی قضاوت فوری کنید، مهم است که تمامی اطلاعات را قبل از رسیدن به نتیجه به دست آورید. خوشبینی به آینده به شما کمک می کند تا بیشتر تفکر کنید و راهکار های بهتری را در نظر بگیرید.

به طور مثال شاید کسی به پیام شما پاسخی ندهد - به جای اینکه فرض کنید آن ها نمی خواهند با شما صحبت کنند، تصور کنید شاید سرشان خیلی شلوغ است یا تلفنشان در دسترسشان نیست.

4 - خود را جای افراد دیگر قرار دهید. اگر فردی را مشاهده کردید که با مسئله ای سخت روبرو است و دوست دارید که درکش کنید، خود را جای او فرض کنید. همدلی به شما کمک می کند تا همه شرایط را در نظر بگیرید.

به نام مثال، اگر یک کارمند همیشه دیر تر از بقیه کارمندان به محل کار می رسد، علت را از او جویا شوید.

5 - فعالیت های سازنده را هنگامی که احساس خشم و اضطراب می کنید، انجام ندهید. به جای اینکه زمان را به نگرانی ها اختصاص دهید، انرژی خود را صرف تکمیل کردن وظایف و انجام امورات کنید. این عمل، احساس مثبت و سازنده ای را به شما می دهد.

به نام نمونه، اگر نمی توانید افکار خود را از نگرانی ها عاری کنید، بهتر است خود را مشغول کار های ساده کنید مانند تمیز کردن ظروف.

6 - از خودتان سوال کنید آیا از بازخورد های خود چیزی یاد می گیرید. اگر شکست خوردید، سعی کنید از تجربه چیزی را فرا گیرید.

7 - به آینده خوشبین و مثبت باشید. شادی و انگیزه خود را حفظ کنید. به جای پیوستن به زوایای منفی مسائل، سعی کنید با نگاهی مثبت به مسائل به حل آن ها بپردازید.

منبع: wikihow

ترجمه: وب سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 937

به "چگونه برای هر مشکل و اتفاقی آماده باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برای هر مشکل و اتفاقی آماده باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید