مراجعه 502 هزار خودور به مراکز معاینه فنی ، شرایط برای گرفتن معاینه فنی برتر چیست؟

به گزارش چه خبر آنلاین، در سه ماهه نخست سال 1401 ، 502 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته مقدار مراجعات 8 درصد افزایش داشته است.

مراجعه 502 هزار خودور به مراکز معاینه فنی ، شرایط برای گرفتن معاینه فنی برتر چیست؟

به گزارش خبرنگاران، مجید سلمانی، معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: انجام تست های معاینه فنی در تهران بسیار دقیق صورت می گیرد و این موضوع در کاهش غلظت آلاینده های هوا می تواند موثر واقع شود. از طرفی با انجام معاینه فنی خودرو می توانیم در کاهش آلودگی هوا و پاکیزگی شهرمان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی سهیم باشیم. همچنین معاینه فنی در کاهش تصادفات، حفظ جان شهروندان و ساماندهی ترافیک تاثیر گذار است.

سلمانی افزود: با دریافت نوبت اینترنتی از سامانه تهران من (My.tehran.ir) یا سایت ستاد معاینه فنی خودرو (Inspection.tehran.ir) بدون معطلی و صف از خدمات معاینه فنی شهروندان می توانند بهرمند شوند و ناگفته نماند که ورودی خودروهای دارای نوبت اینترنتی با خودروهای پذیرش حضوری فرق دارد. همچنین براساس درخواست مشتریان این ستاد در راستای اجابت نیاز و خدمت رسانی شایسته و مضاعف به شهروندان یک خدمت ویژه را به واحد مدیریت امور مشتریان اضافه کرده است بر همین اساس 10 روز قبل از انقضاء معاینه فنی، پیامک یادآوری زمان اعتبار گواهی معاینه فنی به مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته ارسال می شود.

بخشی از صحبت های سلمانی را در ادامه بخوانید:

*در سه ماهه نخست سال 1401 ، 502 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات 8 درصد افزایش داشته است.

*تنها از مراجعه کنندگان درخواست داریم جهت اطلاع رسانی دقیق و اطمینان از ارسال پیروز پیامک ها، اطلاعات مربوط به شماره تماس را به صورت صحیح به همکاران پذیرش خودرو در مراکز معاینه فنی منتقل کنند. علاوه بر ارسال پیامک اطلاع رسانی زمان انقضاء معاینه فنی، در راستای مدیدیرت امور مشتریان ظرفیت پذیرش از طریق نوبت دهی اینترنتی در مراکز معاینه فنی صد در صد افزایش یافته و در حال حاضر شهروندان متقاضی جهت استفاده از این خدمات به سهولت می توانند در سایر مراکز نسبت به اخذ نوبت و مراجعه با معین وقت قبلی اقدام کنند.

*دوره معافیت انجام معاینه فنی وسایل نقلیه شخصی و دولتی از تولید 4 سال و خودروهای عمومی 1 سال است. مالکان خودرو جهت اطلاع از زمان تولید می توانید به برگه فروش کارخانه و یا بیمه نامه مراجعه کنند. به طور مثال خودروهای تولید مرداد 97 یا آگوست 2018 در مرداد ماه 1401 یا آگوست 2022 مشمول معاینه فنی هستند. همچنین درگاه های ارتباطی ما سامانه پاسخگو 96006000، سایت ستاد معاینه فنی خودرو به آدرس Inspection.tehran.ir، صفحه مجازی ما در اینستاگرام به آدرس@moayenehfani است.

*در سال 1401 هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی های شهر تهران در 8 مرکز معاینه فنی بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و آبشناسان رایگان است. خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه اول استفاده کنند. لازم به توضیح است پذیرش خودروهای تاکسی در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام می شود و رانندگان تاکسی در صورت تمایل به استفاده از طرح رایگان بایستی به یکی از هشت مرکز اعلامی مراجعه کنند.

* در 9 مرکز معاینه فنی شهر تهران بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، نیایش، آبشناسان، چمران، دماوند و خاوران برای همه خودروها معاینه فنی برتر انجام می شود. خودروها می توانند بصورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام کنند. شهرداری تهران جهت ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودرو با آلایندگی کمتر نسبت به لحاظ 30 درصد تخفیف به خودروهای دارای معاینه فنی برتر جهت تردد در محدوده طرح کاهش و ترافیک در سال 1401 اقدام کرده است. توجه داشته باشید معاینه فنی برتر تنها مختص خودروهای انژکتوری است که آزمون آلایندگی شامل تست خودرو دردورهای آرام و بالا است. تفاوت معاینه فنی برتر و معاینه فنی معمولی تنها در فرایند آزمون آلایندگی خودرو است و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1328

به "مراجعه 502 هزار خودور به مراکز معاینه فنی ، شرایط برای گرفتن معاینه فنی برتر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه 502 هزار خودور به مراکز معاینه فنی ، شرایط برای گرفتن معاینه فنی برتر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید