خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی نظیری که از آن بی خبرید!

به گزارش چه خبر آنلاین، پرشین بلوسالت یا نمک آبی از سنگ های معدنی خوراکی و کاملا ایرانی بوده و از بقایای دریای خشک شده ای که میلیون ها سال پیش در شهرهای سمنان و گرمسار وجود داشته، تشکیل شده است. نمک آبی به عنوان یکی از برترین نمک های جهان، حاوی عناصر طبیعی بسیاری بوده و خواص درمانی و دارویی بی نظیری دارد. نمک آبی از املاح گوناگونی مانند سدیم کلرید، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن تشکیل شده است.

خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی نظیری که از آن بی خبرید!

98 درصد نمک آبی سدیم کلرید بوده و طعم شوری قوی دارد که در سرانجام به ترشی و لیمویی ختم می شود. تحقیقات آزمایشگاهی ثبت کرده که هر کدام از عناصر سازنده نمک آبی فواید بیشماری برای بدن انسان دارند. در این مقاله کوشش می کنیم با نگاهی دقیق تر به بررسی پاسخ سوال خواص نمک آبی چیست؟ بپردازیم، اگر شما هم قصد دارید این نمک فوق العاده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سرانجام همراه ما باشید.

کنترل فشار خون با مصرف مرتب نمک آبی

افرادی که با بلوسالت آشنا نیستند، از محبوبیت این ماده معدنی در میان مردم دنیا تعجب می نمایند. اگر با خواص نمک آبی و فواید شگفت انگیز آن آشنا شوید، در اولین فرصت برای خرید این نمک بی نظیر به فروشگاه نمک آبی مراجعه خواهید کرد. نمک آبی سرشار از پتاسیم است که به سلامت قلب و عروق و تنظیم فشار خون یاری می نماید. افراد زیادی هستند که پس از مشاوره با پزشک داروهای فشار خود را کنار گذاشته و به صورت مرتب از نمک آبی استفاده می نمایند.

پتاسیم نقش مهمی در سلامت افراد بزرگسال داشته و بدن به صورت روزانه به 4700 میلی گرم پتاسیم احتیاج دارد. به عبارت دیگر نمک آبی ضد فشار خون است؛ بیماران با مشکل فشارخون بالا به وسیله این نمک آبی درمان خواهند شد. نمک آبی جایگزین بسیار خوبی برای نمک های سفید آشپزخانه محسوب می شود. اما دلیل رنگ آبی این نمک چیست؟ وجود اندازه زیادی عنصر پتاسیم در این نوع نمک دلیل آبی رنگ بودن آن محسوب می شود. پتاسیم عنصری ضروری برای بدن بوده و کنترل فشار خون را به عهده دارد.

با نمک آبی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

به طور کلی نمک در دنیا به عنوان اولین آنتی بیوتیک ساده و در دسترس شناخته می شود که دارای خاصیت ضد ویروسی فوق العاده ای است. نمک ویژگی ضدعفونی نمایندگی خود را مدیون عنصر سدیم کلرید است که به وفور در انواع نمک یافت می شود. کریستال نمک آبی با 98 درصد سدیم کلرید خالص جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها است و مانند داروهای شیمیایی عوارض جانبی سنگینی ندارد. نمک آبی سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و از بدن در برابر ویروس و بیماری های خود ایمنی محافظت می نماید.

بلوسالت یا نمک آبی موثر در درمان آسم و تنگی نفس

به طور کلی نمک معمولی، نمک آبی، نمک هیمالیا و هر نوع نمک دیگری برای افرادی که آسم یا مشکل تنفسی دارند با درصد تاثیرگذاری متفاوت، بهبود دهنده است. در حقیقت نمک آبی به درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت و تب یاری بزرگی می نماید. بعلاوه برای کاهش التهاب دستگاه تنفسی عملکرد بسیار خوبی داشته و با کاهش مخاط عفونی سبب می شود فرد راحت تر نفس بکشد. نیمی از قاشق چایخوری نمک آبی را در یک لیوان آب بریزید و آن را بنوشید، این ترکیب در پاک سازی سینوس ها بسیار تاثیرگذار است.

مسائل گوارشی و سوهاضمه را با نمک آبی درمان کنید

افرادی که دچار مسائل گوارشی و سوهاضمه هستند با خوردت بلوسالت تغییرات چشمگیری را تجربه کرده اند. به لحاظ علمی نمک نقش اصلی در فرآیند گوارش و جذب را ایفا می نماید. نمک آبی نیز با املاح معدنی بسیاری مغذی که دارد به هضم غذا و دستگاه گوارش یاری بزرگی می نماید. نمک در دهان آنزیم آمیلاز را تحریک کرده و سبب می شود که ما طعم و مزه غذاها را تشخیص دهیم. علاوه بر این نمک با شکستن مولکول های غذا برای گوارش و هضم غذا بسیار مفید است. شاید شنیده باشید که افراد مسن تر توصیه می نمایند که قبل از آغاز کردن به خوردن غذا ابتدا مقداری نمک بخورید، این عمل برای دستگاه گوارش بسیار ضروری بوده زیرا باعث می شود که ترشحات گوارشی دیواره های معده را بپوشاند و به هضم و جذب غذا یاری کند.

تاثیرات مثبت نمک آبی در گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات بدن که اغلب برای افراد مسن و ورزشکاران رخ می دهد با یاری نمک آبی قابل درمان است. فعالیت فیزیکی فشرده در گرمای تابستان یکی از دلایل مهم در گرفتگی عضلات بدن محسوب می شود. نوشیدن یک لیوان آب همراه یک قاشق چایخوری نمک برای ورزشکاران توصیه می شود تا تعادل الکترولیت در بدن آن ها برقرار شود.

نمک آبی و املاح معدنی کمیاب، گنجینه ای از دل معادن سمنان و گرمسار

نمک آبی که از معادن نمک سمنان و گرمسار استخراج می شود. نمک آبی بسیار کمیاب بوده و کریستال های آن به صورت نادر و تحت شرایطی خاص در بعضی معادن تشکیل می شوند. از طرفی برای استخراج یک کیلوگرم نمک آبی بایستی 100کیلوگرم سنگ نمک شکست شود به همین خاطر نمک آبی نسبت به سایر نمک ها گران قیمت تر است. رنگ آبی کریستال های نمک به صورت رگه هایی در دل سنگ نمک دیده می شود. گران قیمت بودن این نوع نمک سبب شده افراد سودجو با رنگ کردن دانه های نمک معمولی آن را به جای نمک آبی در بازار عرضه نمایند. برترین راه تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی توجه به رگه های داخل دانه های نمک است. نمک آبی اصل رگه هایی آبی رنگ در بلور خود دارد که پس از خورد شدن همچنان آبی است. اما نمک های تقلبی به شکل یکدست رنگ آبی داشته و پس از خورد شدن سفید هستند. پیشنهاد می کنیم برای تهیه نمک آبی اصل حتما به فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر مراجعه کنید.

خرید نمک آبی با قیمت مناسب و برترین کیفیت از فروشگاه بلوسالت

در این مقاله کوشش کردیم با بررسی خواص نمک آبی آگاهی های لازم در زمینه این نوع نمک را در اختیار شما عزیز قرار دهیم. بلو سالت اولین استخراج نماینده نمک آبی در ایران بوده که پس از بررسی نمک آبی به وسیله آزمایشگاه های آلمانی آن را به دنیا ارائه کرده است. فروشگاه بلوسالت 24 از سال 2010 استخراج و پخش انواع نمک آبی و صورتی در ایران و آماده سازی برای صادرات را به عهده دارد. تحقیقات نشان داده املاح معدنی موجود در نمک آبی برای سوخت و ساز بدن انسان حیاتی بوده و حاوی مقادیر ارزشمندی از پتاسیم، کلسیم، روی، آهن، کلریدسدیم طبیعی است که به عنوان بزرگترین نقطه مثبت نمک آبی در مقایسه با سایر نمک ها عنوان می شود. مصرف نمایندگان محترم برای تهیه نمک آبی اصل می توانند به وبسایت bluesalt24.ir مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123305313 در ارتباط باشند.

منبع: اتاق
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1332

به "خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی نظیری که از آن بی خبرید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی نظیری که از آن بی خبرید!" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص نمک آبی چیست؟ فواید بی نظیری که از آن بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید