اولین پورشه 911 هیبرید معرفی گشت

به گزارش چه خبر آنلاین، شرکت آمریکایی Vonnen، کیت پیشرانه هیبرید با قیمت 75 هزار دلار طراحی کرده است که قدرت پورشه 911 را 175 اسب بخار افزایش می دهد.

اولین پورشه 911 هیبرید معرفی گشت

خبرنگاران | سرویس اخبار - می دانیم که در آینده ای نه چندان دور نسخه هیبریدی پورشه 911 ساخته خواهد شد. مدیرعامل پورشه، اولیور بلوم در اوایل سال جاری گفت که این شرکت آلمانی طی چند سال آینده اقدام به ساخت نسخه پلاگین هیبریدی از نسل آینده 911 (سری 992) خواهد کرد.

البته نسل آینده 911 به زودی معرفی می شود ولی نمونه هیبریدی هم زمان با به روزرسانی میان دوره ای سری 992 به بازار خواهد آمد. با این تفاسیر اما، گروه کالیفرنیایی Vonnen که علاقه ای به این انتظار طولانی ندارد، سسیستم هیبرید مخصوص خود را برای 911 تولید کرده است.

به طور خلاصه، این شرکت یک باتری به صندوق بار جلوی 911 و یک موتور الکتریکی به پیشرانه آن اضافه کرده است. در سیستم هیبرید این شرکت، یک اینورتر (inverter) هم برای تبدیل انرژی باتری به برقی که بتواند توسط موتور مورداستفاده قرار گیرد، تعبیه شده است.

ویژگی جالب 911 هیبریدی Vonnen، موتور الکتریکی آن بوده که جایگزین چرخ لنگر یا فلایویل (flywheel) شده است. البته به همین سادگی پورشه 911 به نمونه ای هیبریدی تبدیل نشده است؛ موتور الکتریکی و باتری ها به سیستم خنک کننده اضافی نیاز دارند درحالی که برای همه قطعات و اجزای سیستم، یک کامپیوتر مجزا هم در نظر گرفته شده است.

پس از نصب تمام این قطعات، سیستم هیبریدی Vonnen به قوای محرکه کارخانه ای خودرو 175 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور اضافه می کند؛ بنابراین 911 هیبریدی با قدرت 545 اسب بخار، معادل یک 911 کاررا یا توربو S تنفس طبیعی است.

حتی اگر این هم کافی نباشد، با نصب یک کیت دومرحله ای، قدرت خودرو، حدود 350 اسب بخار افزایش پیدا می کند و به عدد 720 اسب بخار نزدیک می شود. مشکل عمده در خودروهای هیبریدی وزن زیاد آن ها است ولی در 911 هیبریدی نسخه وونن، نگرانی خاصی وجود ندارد، چراکه این سیستم تنها 55 کیلوگرم به وزن نمونه استاندارد اضافه کرده است؛ اما چطور چنین چیزی ممکن است؟

گذشته از اندازه جمع وجور، شرکت سازنده تعدادی از قطعات سنگین 911 استاندارد را حذف کرده است. غیر از حذف فلایویل که به آن اشاره شد، در این خودرو سیستم استارت پیشرانه بنزینی هم کنار رفته و این وظیفه بر عهده موتور الکتریکی قرار گرفته است. همچنین، Vonnen این سیستم را نه به عنوان کاهنده مصرف سوخت بلکه به منظور ارتقاء عملکرد خودرو طراحی کرده است، باتری ها و موتور الکتریکی آن به بزرگی سایر خودروهای هیبریدی نیست.

این شرکت تا به امروز یک دستگاه 911 هیبریدی ساخته است اما آمادگی ارائه این پکیج به عموم، وجود دارد. امکان نصب این کیت روی تمامی نمونه های 911 مدل 2012 تا 2016 و همین طور خودروهای کیمن و باکستر میسر است؛ بنابراین افرادی که خواهان پورشه 911 هیبریدی هستند، با پرداخت 75 هزار دلار و البته داشتن یک 911 استاندارد، می توانند از عملکرد پیشرانه 6 سیلندر تخت پورشه با نیروی کمکی الکتریکی لذت ببرند تا درنهایت، مدل اصلی ساخت پورشه حدود 2 سال دیگر، عرضه شود.

منبع: زومیت

منبع: setare.com
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 696

به "اولین پورشه 911 هیبرید معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پورشه 911 هیبرید معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید