افزایش فروش و اعتبار برند از تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری
به گزارش چه خبر آنلاین، هدایای تبلیغاتی به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر می تواند انگیزه بیشتری برای خرید مجدد در مشتریان به وجود آورد. شما با ارائه هدایای تبلیغاتی با ارزش، ارتباط شخصی و ایجاد یک تجربه مثبت، می توانید وفاداری مشتریانتان را نسبت به خودتان، افزایش دهید و رشد و پایداری کسب و کار خود را در آینده تضمین کنید.

افزایش مشتریان وفادار، خرید مجدد آنها از شما، ایجاد فکریت مثبت درباره برندتان و … بعضی از تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری هستند. هدایایی تبلیغاتی می توانند تاثیر زیادی در رشد و افزایش فروش کسب و کارها و شرکت های مختلف داشته باشند. در این گزارش به تاثیر هدایای تبلیغاتی بر رفتار مشتری ها می پردازیم.
اهمیت هدایای تبلیغاتی
اهیمت هدایای تبلیغاتی از این جهت بالا است که علاوه بر افزایش فروش، یاری به تکثیر اعتبار برند می نماید. در صورتی که از هدایای تبلیغاتی و مدیریتی لوکس بهره ببرید، تاثیرات این نوع هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری خود را مشهودتر دریافت خواهید کرد.
با توجه به اینکه هدیه گرفتن یا هدیه دادن در هر زمان، چه با مناسبت چه بی مناسبت، یک تجربه مثبت و خوشایند برای افراد است. دریافت هدیه می تواند حس توجه، ارزشمندی و قدردانی از سمت دیگران را داشته باشد و این امر باعث شادکامی مخاطب گردد.
هدایای تبلیغاتی در کسب و کارها نقش بسیار مهمی در استراتژی های بازاریابی و ارتباطات تجاری ایفا می نمایند. این نوع هدیه می توانند به بهبود شناخت برند، افزایش فروش، تقویت روابط مشتری و تاثیرگذاری مثبت بر رفتار مصرف نمایندگان یاری نمایند، به این ترتیب تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
هدایای تبلیغاتی، پک هدایای اداری، پک هدیه مدیریتی لوکس و … به عنوان یک نشانه از قدردانی و توجه به مشتریان تلقی شده و باعث ایجاد یک ارتباط عاطفی بین برند و مشتری می گردد.
چگونه با هدایای تبلیغاتی باعث فروش محصولات شویم؟
هدایای تبلیغاتی را در کمپین های تبلیغاتی خود، قرار دهید تا باعث دیده شدن آنها شوند. شما با ارائه دادن هدایای خاص به مشتری و مخاطبان خود، وفاداری آن ها را نسبت به برندتان افزایش می دهید.
در ادامه گزارش به بعضی از راهکارهای موثر برای جلب مشتری اشاره می کنیم:
1. استفاده از طرح های خاص
با استفاده از طرح های منحصر به فرد و خاص، نه تنها توجه مخاطب را جلب می کنید، بلکه به صورت موثر، پیغام و ارزش های برندتان را به اشتراک می گذارید و از رقبا متمایز می شوید.
2. ایجاد حس انحصاری
تهیه هدایای تبلیغاتی، حس انحصاری و خاص بودن را به مشتریان منتقل می نماید. این حس خاص بودن مشتری را جذب می نماید و او را تشویق می نماید تا با برند شما تعامل داشته باشند.
3. ارائه هدایای با کیفیت
قبل از خرید هدایای تبلیغاتی، اطمینان داشته باشید که هدیه شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و ترجیحا احتیاج های مخاطب تان را برطرف کند.
4. سفارشی کردن هدایا
شما می توانید برای اینکه بهتر در فکر مخاطب ماندگار شوید، هدیه ای را که می خواهید تهیه کنید با نام و برند شرکتتان شخصی سازی کنید. این کار اعتبار برندتان و ارزش هدایا را افزایش می دهد و ارتباط قوی تری بین برند شما و مشتری ایجاد می نماید.
آیا هدایای تبلیغاتی باعث افزایش فروش می شوند؟
هدایای تبلیغاتی به افزایش فروش و اعتماد سازی شما یاری می نمایند. زمانی که نام برند شما بر روی محصولی دیده گردد و آن محصول منحصر به فرد و مفید باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان و افراد صاحب کسب و کارها به شما مراجعه نمایند.
هدیه دادن به مشتریان و کارکنان شرکت، علاوه بر افزایش فروش به جلب مشتریان تازه، تشویق به وفاداری و تکرار خرید منجر می گردد.
انواع هدایای تبلیغاتی و سازمانی
- سررسید و تقویم تبلیغاتی
- دفترچه های تبلیغاتی شخصی سازی شده
- خرید صنایع دستی
- پک هدیه سین فاخر
- پک هدیه قهوه اسپرسو آکاسیا
- هدیه های مدیریتی دیجیتال
- اتوماتیک و روان نویس
- پک قهوه و فرنچ پرس
- ماگ
- فلاسک ای درجه دار
- پاوربانک
- هدفون
- لباس ورزشی
- جاکلیدی
- هولدر موبایل
- پک های مراقبت پوستی
- کیف پول
- بند ساعت چرمی
- بلیط کنسرت
- ساعت هوشمند
- اسپیکر بلوتوث
هدایای تبلیغاتی چه تاثیری در رفتار مشتریان دارد؟
طبق آمار 88 درصد افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت نموده اند، تبلیغ نماینده را به یاد می آورند. این نشان می دهد که از هر 10 نفر حداقل 7 نفر در طی 12 سال گذشته، یک محصول را دریافت نموده اند. به این ترتیب نام برند در فکر آنها مانده است.
محصولات متفاوت حوزه های مختلف برای هدیه تبلیغاتی شامل کالاهای دیجیتال، لوازم تحریر، پوشاک، پک های هدیه، ماگ و … می شوند.
هدایای تبلیغاتی با تاثیر بر مخاطب، باعث تبدیل شدن او به یک مشتری وفادار می شوند. به عنوان مثال اگر شرکتی به مشتری خود یک اتوماتیک یا روان نویس هدیه دهد، مشتری با هر بار استفاده از آن اتوماتیک یاد شرکت و برند شما می افتد و اینگونه در فکر او ماندگار می شوید.
افزایش اعتبار برند با هدایای تبلیغاتی
دادن هدایای تبلیغاتی، مانند اسپیکر، کیف چرمی، ساعت، هولدر موبایل، تیشرت، تراول ماگ، پک های قهوه و … می توانند به شما یاری نمایند تا اطلاعات دقیقی در مورد بازار و مشتریان خود به دست آورید و با استفاده از آن بتوانید بازار را تحلیل و آنالیز کنید.
هدایای تبلیغاتی می توانند مشتریان شما را به خرید و تهیه محصولات و خدمات دیگر، تشویق نمایند که در نتیجه مشتریانتان را به مشتریانی دائمی تبدیل می نماید. در نتیجه تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری باعث رشد و پیشرفت کسب و کار شما می گردد و در نهایت اعتبار شما افزایش پیدا می نماید و باعث بالا رفتن اعتماد مشتریانتان می گردد.
دریافت هدایای تبلیغاتی از سوی کسب و کار شما، احساس اعتماد در مخاطب را به وجود می آورد. هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی به کیفیت، کاربردی بودن محصول و نوع بسته بندی آن توجه کنید؛ زیرا تاثیرات هدیه تبلیغاتی بر رفتار مشتری بیشتر می گردد.
امتیاز بدهید
منبع: مجله شنبه