استفاده از آب دریا برای تولید برق

به گزارش چه خبر آنلاین، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: نیروگاه نکا یک واحد بخار است و قرار است از طریق آب شیرین کن از طریق دریا مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از آب دریا برای تولید برق

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با خبرنگاران در خصوص استفاده از آب دریا برای استفاده در واحد نیروگاهی بخار نکا با اشاره به صرفه جویی روزانه یک میلیون لیتر آب در واحد های بخار نیروگاه نکا گفت: در واقع نیروگاه نکا یک واحد بخار است و قرار است از طریق آب شیرین کن از طریق دریا مورد استفاده قرار گیرد، این در حالی است که قبلا از آب چاه استفاده می شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه در واحد 4 بخار هم در حال انجام است که با اجرای آن در مجموع میزان آب بازیافتی به حدود یک میلیون و یکصد هزار لیتر در شبانه روز در حالت مازوت سوز بودن می رسد.

سخنگوی صنعت برق کشور شرح داد: با اجرا و بهره برداری آن در سه واحد بخاری، در هر شبانه روز بیش از 750 هزار لیتر آب مصرفی واحد ها بازیافت می­ شود.

رجبی مشهدی در خاتمه بیان نمود: با اجرای این پروژه در چهار واحد بخار حداقل 40 تن بر ساعت امکان بازیابی بخار فلاش شده در حالت بهره برداری با سوخت مازوت وجود خواهد داشت که این میزان کاهش تلفات آب، معادل حدود 23 درصد ظرفیت تولید تصفیه خانه نیروگاه بخار است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 971

به "استفاده از آب دریا برای تولید برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از آب دریا برای تولید برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید