حلقه های عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند، عکس

به گزارش چه خبر آنلاین، حلقه های به اصطلاح جادویی، دانشمندان را برای دهه ها متحیر نموده بود. اکنون، آن ها به یاری تحقیقات تازه امیدوارند که بینش تازهی در خصوص نحوه شکل گیری و مکان این الگوهای گیج کننده ارائه دهد.

حلقه های عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند، عکس

به گزارش خبرنگاران ، تا همین اواخر، دایره های جادویی تنها در نامیبیا و استرالیا شناسایی شده بودند. محققان کنجکاو بودند که دیگر کجا ممکن است این الگوها شکل بگیرند. در نتیجه به یاری هوش مصنوعی مدلی ایجاد کردند تا صدها هکتار زمین را از فضا آنالیز نمایند. یک ماه طول کشید تا این مدل اولین نتایج خود را ارائه کرد، اما به گفته محققان، وقتی آن ها متوجه وجود صدها سایت مطالعه و کشف نشده، شدند، به این نتیجه رسیدند که این مدل ارزش انتظار را داشت. در مجموع، 263 دایره جادویی را در 15 کشور مختلف در سه قاره شناسایی کردند.

تجزیه و تحلیل بیشتر شباهت های خاصی را بین شرایط محیطی در این مکان ها معین کرد، مانند خشکی، دما، مواد مغذی زیر خاک و محتوای ماسه روی خاک. با این حال، تفاوت هایی نیز بین سایت ها وجود داشت که نشان می داد این حلقه ها ممکن است به روش های مختلف و در مکان های مختلف شکل گرفته باشند. به گفته محققان تمام فرضیه ها می توانند بسته به مکان و شرایط اتفاق افتاده باشند، حتی ممکن است تمام این فرضیات در یک مکان به طور همزمان اتفاق افتاده باشند.

در گزارش معمایی که حل نشده به جای مانده بیشتر درباره این پدیده جالب بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1402 بروزرسانی: 7 مهر 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1502

به "حلقه های عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه های عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید