پیشوا درانتظار تحقق وعده ها، انتظاراتی که مردم از رییس جمهور دارند

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران، گروه استان ها-رضا مهابادی: پیشوا تا چند سال پیش یکی از بخش های شهرستان ورامین محسوب می شد اما در دولت گذشته، این منطقه به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

پیشوا درانتظار تحقق وعده ها، انتظاراتی که مردم از رییس جمهور دارند

شهرستان شدن پیشوا انتظارات مردم را برای حل مسائل و دغدغه های چندین ساله بالاتر برد اما همچنان برخی از این مطالبات سر جای خود باقی است.

پیشوا به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع)، به عنوان یکی از قطب های مذهبی استان تهران محسوب شده که می تواند در حوزه گردشگری مذهبی نیز پیروز باشد.

مردم پیشوا از مطالبات و دغدغه های خود می گویند

مردم پیشوا از اولین لبیک گویان به ندای امام راحل در 15 خرداد سال 42 بودند و با پوشیدن کفن در قیام تاریخی آن سال حضور حماسی داشته و برگ زرینی را در تاریخ پرافتخارشان رقم زدند.

مردم شهرستان پیشوا در آستانه سفر رییس جمهور به جنوب شرق استان تهران از دغدغه های خود می گویند و انتظار دارند تا همزمان با حضور کاروان تدبیر و امید قفل مسائل کنونی باز شود.

به نتیجه رسیدن پروژه متروی تهران-پیشوا، گسترش راه های ارتباطی، توجه جدی به ظرفیت های کشاورزی، ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری، توسعه گردشگری مذهبی، احداث پایانه صادراتی، توجه به فعالان اقتصادی و تولیدی و ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی ازجمله مطالبات و دغدغه های مردم پیشوا پیش از سفر رییس جمهور است.

فرصت سوزی از سفر رییس جمهور به جنوب شرق استان تهران ممنوع است

مردم شهرستان پیشوا از مسئولان استانی و شهرستان انتظار دارند تا پیش از سفر رییس جمهور، خواسته ها و مطالبات به حقشان دسته بندی شده و در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به جنوب شرق استان تهران مورد مطالبه قرار گیرد.

همچنین شهروندان پیشوایی حضور رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید را فرصتی ارزشمند برای حل مسائل و دغدغه های مردم دانسته و تأکید کردند که نباید در این زمینه فرصت سوزی شود.

گسترش راه های ارتباطی یکی از دغدغه های جدی مردم پیشوا است

محمد حیدری یکی از شهروندان پیشوا در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش جمعیت این منطقه گفت: با توجه به افزایش جمعیت و انجام صدها سفر در طول روز از پیشوا به سمت تهران، گسترش راه های ارتباطی در بخش های مختلف باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر بارها بر ضرورت افزایش راه های ارتباطی شهرستان پیشوا و مشخص تکلیف پروژه متروی این شهرستان تأکید شده اما هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است.

حیدری ادامه داد: یکی از ملزومات رشد و توسعه شهرستان پیشوا، گسترش راه های ارتباطی است و باید این موضوع در جریان سفر رییس جمهور به این منطقه موردتوجه قرار گیرد.

شرایط بهداشتی و درمانی در پیشوا رضایت بخش نیست

محمد احمدی یکی دیگر از شهروندان این منطقه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی در شهرستان پیشوا متناسب با جمعیت آن نیست.

وی اضافه کرد: مردم شهرستان پیشوا به دلیل نبود مراکز درمانی مجهز، مجبور هستند به مناطق اطراف نظیر ورامین و یا پایتخت مراجعه کنند که این امر هزینه های شهروندان را افزایش داده و باعث اتلاف وقت می شود.

احمدی ادامه داد: پروژه هایی برای ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی شهرستان پیشوا وعده داده شده اما در عمل هنوز به ایستگاه نهایی نرسیده است.

گردشگری مذهبی در پیشوا موردتوجه قرار گیرد

محمد عبداللهی نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان پیشوا از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری تاریخی و مذهبی برخوردار بوده اما هنوز به این پتانسیل ها توجه شایسته ای نشده است.

وی اضافه کرد: وجود بارگاه ملکوتی امامزاده جعفر(ع) در پیشوا که امامزاده شاخص استان تهران در سال گذشته انتخاب شد، می تواند محور رشد و توسعه گردشگری در این شهرستان باشد و باید مسئولان مربوطه به این موضوع توجه شایسته ای را بکنند.

عبداللهی ادامه داد: امروز کشورهای مختلف بر روی حوزه گردشگری سرمایه گذاری کرده و درآمد بالایی را کسب می کنند اما شهرستان پیشوا باوجود ظرفیت های بالا، از این پتانسیل به خوبی بهره نمی برد.

پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا احداث شود

مهدی ترابی یکی دیگر از شهروندان پیشوایی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان پیشوا در زمینه های اقتصادی، کشاورزی و تولیدی از ظرفیت های بالایی برخوردار است و محصولات تولیدی این شهرستان قابلیت حضور در عرصه های بین المللی را دارا است.

وی اضافه کرد: راه اندازی پایانه صادراتی علاوه بر معرفی محصولات شهرستان پیشوا در بازارهای بین المللی، زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر این شهرستان را فراهم کرده و به اشتغال زایی و به کارگیری جوانان این منطقه کمک می کند.

ترابی ادامه داد: به نظر بنده باید موضوع تسهیل در راه اندازی پایانه صادراتی شهرستان پیشوا در سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید در اولویت قرارگرفته و موانع آن برای به نتیجه رساندن این طرح برداشته شود.

این روزها شهرستانهای استان تهران در انتظار حضور رئیس جمهور هستند تا شاید بتوانند بخشی از مسائل و موانع موجود در جهت توسعه را پشت سر بگذارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 26

به "پیشوا درانتظار تحقق وعده ها، انتظاراتی که مردم از رییس جمهور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشوا درانتظار تحقق وعده ها، انتظاراتی که مردم از رییس جمهور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید