کرین 1020 هواوی از تحریم جدید آمریکا جان سالم به در برد

به گزارش چه خبر آنلاین، اینطور که به نظر می رسد، تحریم های تازه آمریکا قرار نیست ارسال چیپ های 5 نانومتری برای فراوری پردازنده کرین 1020 هواوی را به تاخیر بیندازد و این یعنی میت 40 با پردازنده جدید و درست به موقع راهی بازار خواهد شد.

کرین 1020 هواوی از تحریم جدید آمریکا جان سالم به در برد

همانطور که احتمالا می دانید، آخرین اقدام وزارت اقتصاد آمریکا علیه هواوی، تحریم هرگونه ارتباط بین این شرکت و سازندگان چیپستی بود که از فناوری های آمریکا در ساخت محصولات خود استفاده می کردند. (مثل TSMC). به همین خاطر بسیاری از کاربرانی که تحریم های گوگل اهمیت خاصی برایشان ندارد نگران این بودند که پردازنده 5 نانومتری جدید هواوی یعنی کرین 1020 به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

با توجه به گزارشات، تحریم جدید آمریکا فقط سفارشات آینده هواوی را در بر می گیرند، نه آن هایی که از قبل رزرو شده اند که یکی از آن ها شامل چیپ های کرین 1020 می گردد. این یعنی پردازنده های 5 و 7 نانومتری هواوی از این تحریم جدید جان سال به در خواهند برد. اما خب در جدیدترین گزارشی که منتشر شده، به چیپ های 5 و 12 نانومتری اشاره شده و نه 7 نانومتری چون سوا از بحث تحریم ها، ظرفیت TSMC در این بخش پر شده.

ظرفیت سفارشات چیپ های 5 نانومتری تنها 50 درصد پر شده که بخشی از آن برای کرین 1020 است. اما خب آینده کرین 980 و 990 که 7 نانومتری هستند کاملا در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. چیپ های 12 نانومتری هم احتمالا برای پردازنده های 5G مورد استفاده قرار می گیرند ولی به نظر می رسد تا ماه سپتامبر، هواوی وقت دارد سفارشات خود را برای TSMC بفرستد چون از آن تاریخ به بعد، اگر اتفاقی رخ ندهد، رسما شاهد (احتمالا) عظیم ترین تحریمی خواهیم بود که یک سازنده گوشی هوشمند در تاریخ خود با آن روبرو شده.

مدیر امنیتی هواوی: شرایط هواوی بهتر می گردد اما این آمریکا است که متضرر خواهد شد

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 239

به "کرین 1020 هواوی از تحریم جدید آمریکا جان سالم به در برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرین 1020 هواوی از تحریم جدید آمریکا جان سالم به در برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید