چین در پی وضع مالیات بر مالکان داده

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک رسانه چینی اشاره نمود مقامات این کشور باید مالیات دیجیتال بر شرکت هایی وضع کند که مقدار زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند.

چین در پی وضع مالیات بر مالکان داده

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

نشریه پکن نیوز به نقل از یائو کیان مدیر دفتر نظارت بر علم و فناوری در کمیسیون CSRC چین نوشت:بعضی پلتفرم های طرف سوم انبوه اطلاعات کاربران را مانند معادن گرانقیمت در اختیار دارند. ارزش این شرکت ها از طریق کاربران شان به وجود آمده و کاربران نیز باید از سودآوری آنها سهمی ببرند.

او در ادامه افزوده است: این پلتفرم ها در مراحل اولیه توسعه، کوپن ها و تخفیف هایی ارائه کردند که بیشتر شبیه یک روش بازاریابی است. زیرا کاربران ارزش واقعی این شرکت ها را به وجود آورده اند اما هیچ سهمی از درآمد شرکت ها ندارند. دولت ها به عنوان نمایندگان مردم باید لزوم وضع مالیات بر پلتفرم ها را آنالیز نمایند، مانند مالیاتی که بر منابع طبیعی وضع می گردد.

این درحالی است که چین تصمیم دارد نظارت خود بر شرکت های عظیم فناوری از جمله علی بابا و تنست را گسترش دهد. استفاده از اطلاعات مشتریان به موضوعی مهم برای دولت چین تبدیل شده، به طوریکه گائو شوکینگ رئیس کمیسیون قانونگذاری بیمه و بانکداری این کشور در ماه جاری اشاره نمود که باید درباره حقوق اطلاعات شفاف سازی گردد زیرا داده ها مانند نیروی کار و سرمایه از عوامل تاثیرگذار در اقتصاد هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 588

به "چین در پی وضع مالیات بر مالکان داده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در پی وضع مالیات بر مالکان داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید