پدافند هوایی از پیشگامان عرصه دانش بنیان است

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه های راداری و امدادی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

پدافند هوایی از پیشگامان عرصه دانش بنیان است

این دو محصول ایران ساخت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همت شرکت های دانش بنیان در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراوری شده است تا احتیاج کشور با توانمندی بومی تأمین گردد.

توانمندی دانش بنیان ها در برطرف احتیاجهای فناورانه کشور

سورنا ستاری، در این مراسم با اشاره به نقش دانش بنیان ها در فراوریات تجهیزات فناورانه و راهبردی گفت: ورود این شرکت ها به هر حوزه ای از دفاعی، صنعتی، سلامت و تجاری نویدبخش ورود نوآوری به آن حوزه ها است و از آمادگی بخش های مختلف برای استقبال از این نوآوری ها حمایت می کنیم.

رئیس ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، با اشاره به رویکرد مثبت پدافند هوایی به تحول و ساخت دستاوردهای ایران ساخت ادامه داد: پدافند هوایی جز پیشگامان در عرصه دانش بنیان است و رویکرد باز و مثبت این بخش به نوآوری دانش بنیان ها زمینه ساز تحولات ارزشمندی شد. امیدوارم این رویکرد به دیگر بخش های کشور تعمیم پیدا کند.

ستاری با بیان این که نوآوری، ارمغان شرکت های دانش بنیان و خلاق برای بخش های گوناگون است، اعلام کرد: باید به موضوع نوآوری توجهی ویژه داشته باشیم. زیرا نوآوری است که پیشرفت و فائق آمدن بر مسائل را به همراه دارد و آبادانی در گروی نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، اضافه کرد: توسط این کسب وکارها نوع جدیدی از نوآوری ها و فناوری ها، روش ها، خدمات و محصولات جدیدی به ارمغان می آید که ضمن خلق ارزش اضافه نموده، اقتدار و خودکفایی را به همراه دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که استقبال صنایع و بخش های دفاعی، تحولی جدید را در برطرف مهم ترین احتیاجهای اولویت دار کشور ایجاد نموده است ادامه داد: هموار کردن راه برای این شرکت ها، سر منشأ تحولات فناورانه و سرریز دانش و فناوری خواهد بود.

ستاری، دفاع مقدس را نمونه ای شاخص از نقش آفرینی نوآوری در اوج محدودیت ها دانست و ادامه داد: در سالگرد عملیات والفجر 8 قرار داریم. این عملیات مصداق شاخصی از توانمندی نوآوران بود که در اوج محدودیت ها و مسائل با افتخار آفرینی افراد خلاق و نوآور، به برگ زرینی در تاریخ کشور بدل شد. و الفجر 8 موفقیت آمیز نمی شد مگر با نوآوری هایی که پا به میدان گذاشتند.

وی همچنین اعلام کرد: می بایست بخش های اثرگذار کشور به توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق اعتماد نمایند و با حمایت از نوآوری آنها، زمینه ساز خلق ارزش اضافه نموده و ثروت شوند.

سامانه راداری بهمن بدون انتشار امواج و منطبق با پیشرفته ترین فناوری روز جهان در این حوزه از قابلیت شناسایی و کشف ریز پرنده ها همچون هواپیماهای بدون سرنشین و رادار گریز برخوردار است.

همچنین اتاق عمل سیار خود کششی تحت عنوان نجات، با قابلیت استفاده در موقعیت های بحرانی، امکانات حیاتی حوزه پزشکی را ارائه می نماید و برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 730

به "پدافند هوایی از پیشگامان عرصه دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدافند هوایی از پیشگامان عرصه دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید