واکسن بیوان تک احتمالا روی کرونای انگلیسی هم تاثیر دارد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، اوگور شاهین برنده جایزه علمی مصطفی (ص) و مدیر ارشد اجرایی شرکت بیوان تک و تولیدکننده نخستین واکسن تاییدشده کووید19 در آمریکا و انگلیس اطمینان دارد که واکسن توسعه یافته می تواند با شاخه جدید ویروس کرونای شناسایی شده در انگلیس مقابله کند.

واکسن بیوان تک احتمالا روی کرونای انگلیسی هم تاثیر دارد

به نوشته خبرگزاری آسوشیتد پرس، او روز گذشته به خبرنگاران گفت: احتمال زیاد واکنش ایمنی که از طریق این واکسن فراوری می گردد قادر به مقابله با شاخه جدید ویروس نیز هست.

به گفته شاهین محققان این شرکت مشغول انجام آزمایش هایی برای تایید این امر هستند و احتمالا نتایج آن در دو هفته آینده معین می گردد.

وی اضافه نمود: احتمال آنکه واکسن روی شاخه ویروس کرونای شیوع یافته در انگلیس کارآمد باشد، بسیار بالا است زیرا پروتئین شاخه جدید 99 درصد مشابه شاخه های دیگر است.

این درحالی است که روز یکشنبه اقدامات قرنطینه ای بیشتری در بخش هایی از انگلیس اجرا شد. از سوی دیگر تحقیقات نشان داد قابلیت شیوع شاخه جدید احتمالا 70 درصد بیشتر است. به همین دلیل دانمارک، ایرلند، بلژیک و بعضی دیگر از کشورها محدودیت سفر به انگلیس وضع کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 609

به "واکسن بیوان تک احتمالا روی کرونای انگلیسی هم تاثیر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بیوان تک احتمالا روی کرونای انگلیسی هم تاثیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید