نخستین کارخانه فراوری انبوه واکسن کرونا در دنیا

به گزارش چه خبر آنلاین، گروه ملی بیوتک چین گفت که در اواسط ماه ژوئیه نخستین کارخانه فراوری واکسن COVID-19 غیرفعال در دنیا شروع به کار می نماید.

نخستین کارخانه فراوری انبوه واکسن کرونا در دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، گروه ملی بیوتک چین خاطرنشان کرد که در اواسط ماه ژوئیه نخستین کارخانه فراوری واکسن COVID-19 غیرفعال در دنیا آغاز به کار می نماید.

چین در حال حاضر روی 5 نوع واکسن برای درمان کرونا کار می نماید و یکی از آنها به نام سینوواک نیز دو مرحله آزمایش کلینیکی را تمام نموده و وارد مرحله سوم و نهایی شده است.

آزمایش های بالینی واکسن ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد که در مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می گردد و بر روی افراد سالم، عمدتا سنین جوان و میانسال متمرکز می گردد.

این کارخانه در پکن مستقر است و بازرسی های ایمنی مشترک را که توسط ادارات مربوطه ترتیب داده شده بود را گذراند و واجد شرایط است که فراوری انبوه واکسن را در زمان مقرر آغاز کند.

گروه ملیBiotec چین ادعا می نماید که این مرکز بزرگترین کارخانه فراوری واکسن غیرفعال COVID-19 است؛ از طراحی تا ساخت و ساز، این کارگاه از مقررات و معیارهای مربوط به ایمنی چین و سازمان بهداشت دنیای پیروی می نماید.

همچنین، شرایط نگهداری واکسن مطابق با استانداردها را دارد؛ ساخت کارخانه تنها 2 ماه طول کشیده که در 15 آوریل 2020 ساخت آن آغاز شد.

پس از بهره برداری از این کارخانه دو مؤسسه تحقیقاتی در پکن و ووهان قادر خواهند بود که ظرفیت فراوری سالانه واکسن غیرفعال شده COVID-19 را به 220 میلیون دوز برسانند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 358

به "نخستین کارخانه فراوری انبوه واکسن کرونا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کارخانه فراوری انبوه واکسن کرونا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید