طرح کلان توسعه فناوری 5G تصویب شد

به گزارش چه خبر آنلاین، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ و تصویب طرح کلان و ملی توسعه فناوری 5G جهت اجرا در این پژوهشگاه اطلاع داد.

طرح کلان توسعه فناوری 5G تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، مهدی فسنقری گفت: طرح ملی توسعه فناوری 5G به عنوان تنها طرح کلان پژوهشگاه تا خاتمه برنامه توسعه ششم کشور، در اسفند 98 در پی ابلاغ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب شد.

وی اضافه کرد: این طرح بنا بر احکام برنامه ششم توسعه و با توجه به احتیاج جدی و روزافزون کشور به توسعه زیرساخت های ارتباطی، اطلاعاتی و خدمات مربوطه، متناسب با فرایند توسعه شبکه های آینده در دنیا و در راستای ارتقای صندلی علمی، فناوری و بین المللی و پیشرفت مالی کشور با تکیه بر توانمندی داخلی، تعریف و در دو فاز، تا خاتمه سال 1400 هجری شمسی، تصویب شده است.

به گفته فسنقری، با این تصمیم از این پس کلیه طرح ها و پروژه های پژوهشگاه ICT ذیل طرح کلان 5G تصویب و اجرا خواهند شد. لذا کارگروهی با مشارکت کلیه پژوهشکده های پژوهشگاه تشکیل خواهد شد تا طرح ها، پروژه ها و اقدامات ذیل این طرح کلان را تدوین و پس از تصویب در شورای پژوهشی به صورت یکپارچه راهبری نمایند.

مهدی فسنقری با حکم دکتر یزدانیان رئیس پژوهشگاه ICT به عنوان مجری این طرح کلان منصوب شده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 52

به "طرح کلان توسعه فناوری 5G تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کلان توسعه فناوری 5G تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید