طالبان آماده مذاکره با کابل است

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا نوشت: گروه طالبان گفت برای مذاکرات صلح با دولت افغانستان از بعد از عید قربان با این شرط که فرآیند تبادل زندانی میان دو طرف تکمیل شود، آماده است.

طالبان آماده مذاکره با کابل است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش الجزیره، این اولین چارچوب زمانی مطرح شده از سوی طالبان برای انجام مذاکرات صلح با دولت افغانستان از بعد از ضرب الاجل 10 مارس برای آغاز این مذاکرات است.

این اعلام آمادگی بعد از آن از سوی طالبان مطرح شده که تداوم خشونتها در افغانستان تلاشهای مورد حمایت آمریکا برای کشاندن دولت کابل و طالبان به پای میز مذاکره را تهدید می کند.

سهیل شاهین، سخنگوی سیاسی گروه طالبان در توئیتر نوشت: طالبان در صورتی که فرایند آزادی زندانیان تکمیل شود احتمالا برای انجام مذاکرات بین افغانی بلافاصله بعد از عید قربان آماده است.

او اضافه نمود، طالبان آماده آزاد کردن زندانی های باقی مانده ای است که از میان نیروهای امنیتی افغان در اسارت دارد البته به شرطی که کابل هم همه زندانیان طالبان را مطابق با لیستی که ما قبلا تحویل مقامها دادیم آزاد کند.

دولت کابل هنوز درباره این موضع طالبان اظهار نظر نکرده است.

مساله تبادل زندانی که در توافق منعقد شده میان آمریکا و طالبان مورد توافق قرار گرفت تبدیل به یک مناقشه بزرگ در فرایند پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان شده است.

311312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 338

به "طالبان آماده مذاکره با کابل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان آماده مذاکره با کابل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید