ضرورت برگزاری کنکور برای رشته های پرطرفدار ، اظهار نظر هنوز زود است!

به گزارش چه خبر آنلاین، وزیر علوم نسبت به اخبار منتشر شده در بعضی رسانه ها برای عدم برگزاری کنکور سراسری سال جاری واکنش نشان داد.

ضرورت برگزاری کنکور برای رشته های پرطرفدار ، اظهار نظر هنوز زود است!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حذف کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی سال های زیادی است که آنالیز می گردد و تا به امروز هم به نتیجه ای نرسیده است. یکبار وزارت آموزش و پرورش مخالفت می نماید، یکبار وزارت علوم چنین پذیرشی را نمی پسندد، بار دیگر موسسات کنکوری دخالت می نمایند و بار دیگر دست های پشت پرده که از برگزاری کنکور نفع می برن، دست به کار می شوند.

آمدن کرونا و ممنوعیت برگزاری همایش ها، تجمعات و آزمون های کشوری بار دیگری بهانه ای شد تا رسانه های مجددا پیگیر انتها ماجرای حذف کنکور شوند. مجلس شورای اسلامی که از ابتدای امر خواستار اجرایی شدن چنین قانونی بوده است این بار هم طبق گفته حمایت میرزاده، یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیشنهاد است که حذف کنکور از همین سال جاری اجرایی گردد؛ چون با تعطیلی مدارس به تبع دانش اموزان سال آخر تا به امروز ننتوانسته اند از آموزش کافی و با کیفیتی برخوردار شوند.

البته اسفند سال گذشته که موضوع به تعویق افتادن کنکور ها برای پیشگیری از شیوع کرونا به میان آمد طبق گفتگوی خبرنگاران با ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، صحبت و برنامه ریزی برای تعویق کنکور سراسری که قرار است در تیرماه 99 برگزار گردد، درست و منطقی نیست. چون تا آن موقع فرصت زیادی مانده و داوطلبان کنکور سراسری در خانه به راحتی می توانند ضمن مطالعه، خود را برای شرکت در کنکور آماده نمایند. از طرفی نمی توان پیش بینی کرد که تا آن موقع داستان کرونا در کشور چه وضعیتی دارد.

با این وجود، اما رسانه ها بیکار ننشستند و موضوع عدم برگزاری یا تعویق زمان آن را از منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شدند. غلامی با بیان اینکه اظهار نظر دراین باره هنوز زود است، گفت: در شرایط عادی بخش قابل توجهی از رشته های دانشگاهی براساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند که سال جاری هم این شرایط فراهم است، اما طبیعتا برای رشته های پُرطرفدار هنوز برگزاری آزمون لازم و جایگزین مورد قبول مشخص نشده است.

مطرح کردن چنین مسئله ای که هنوز با زمان برگزاری آن فاصله زیادی داریم شاید به جا و مناسب نباشد و بهتر است مسئولان مربوطه در روز های کرونایی به این موضوع بیشتر توجه داشته باشند. در این روز ها که داوطلبان و دانشجویان هرکدام برای ادامه تحصیل شان بلاتکلیفی خاصی دارند و نمی توانند برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهند، پرداختن به چنین موضوع مهم و حساسی می تواند ذهن داوطلبان و خانواده های آن ها را درگیر و مضطرب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 116

به "ضرورت برگزاری کنکور برای رشته های پرطرفدار ، اظهار نظر هنوز زود است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برگزاری کنکور برای رشته های پرطرفدار ، اظهار نظر هنوز زود است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید