روسیه: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان جای تردید دارد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، می گوید هیاهوی زیادی پیرامون بیانیه دولت واشنگتن مبنی بر تسریع فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، راه افتاده حال آنکه بعید به نظر می رسد این تصمیم تغییری در شرایط میدانی ایجاد کند.

روسیه: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان جای تردید دارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی ادامه داد: ترامپ واقعاً قصد خروج نیروها را دارد اما برخلاف اظهارات قبلی وی، این شامل همه نیروها نمی گردد و دو هزار و پانصد نظامی آمریکایی در افغانستان باقی می مانند. علاوه بر این، انتظار می رود که جو بایدن در صورت در اختیار دریافت زمام امور، این تصمیم (ترامپ) را لغو کند.

کابلوف همچنین درباره ادعای ناتو مبنی بر اینکه اقدام آمریکا مایه تضعیف امنیت افغانستان است؛ ابراز تردید کرد و گفت: ضروری است یک نفر از دبیرکل ناتو بپرسد که آیا اساساً حضور نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی به بهبود شرایط در افغانستان منجر شده است؟

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته، سرپرست وزارت دفاع آمریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به 2005 نفر تا 15 ژانویه آینده (26 دی ماه) اطلاع داد.

کریستوفر میلر در این باره مدعی شد: به تکمیل مأموریتی که از دو دهه پیش در افغانستان و عراق شروع کردیم و تا چند نسل ادامه داشت، ادامه می دهیم.

وی همچنین اضافه کرد که دستورات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره عقب نشینی از عراق و افغانستان اجرا خواهد شد و این تصمیم پس از رایزنی با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی اتخاذ می گردد.

در حال حاضر حدود چهار هزار و 500 نظامی آمریکایی در افغانستان و حدود سه هزار نفر از آنها نیز در عراق حضور دارند. در نتیجه، بیشترین کاهش نیروها برای افغانستان خواهد بود.

گفته می گردد که مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا نیز به دلیل هشدار درباره تبعات خروج ناگهانی از افغانستان، از سوی ترامپ اخراج شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 532

به "روسیه: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان جای تردید دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان جای تردید دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید