رسانه های غربی: اتحادیه اروپا و انگلیس در آستانه توافق برگزیت قرار دارند

به گزارش چه خبر آنلاین، بسیاری رسانه های غربی با استناد به محافل دولتی اروپایی و انگلیسی از نزدیک شدن طرفین مذاکرات در مسائل مورد مناقشه برگزیت به هم و احتمال دستیابی به توافقی تجاری در ساعات آینده خبر داده اند.

رسانه های غربی: اتحادیه اروپا و انگلیس در آستانه توافق برگزیت قرار دارند

با ما سفر کنید و با تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، از محافل مذاکره نماینده درباره برگزیت خبرهایی مبنی بر قرار دریافت راستا مذاکرات در مرحله نهایی به گوش می رسد.

به گزارش بسیاری رسانه های اروپایی اتحادیه اروپا و انگلیس در راستا دستیابی به توافق قرار دارند. از محافل کمیسیون اروپایی شنیده می گردد که مذاکرات در مرحله نهایی واقع شده است. چندین منبع هم گزارش داده اند که مسئله بسیار سخت مورد مناقشه یعنی شرایط رقابت عادلانه حالا شفاف سازی و در آستانه توافق واقع شده است. در مسئله ماهیگیری هم طرفین به هم نزدیک شده اند. بنابراین دستیابی به توافق در ساعات آینده محتمل به نظر می رسد.

در صورت دستیابی به توافق این مسئله باقی می ماند که این توافق تجاری باید به وسیله مجلس اروپا هم تصویب گردد. مجلس اروپا قبلا اعلام نموده بود که تنها در صورت دستیابی به توافقی تا یکشنبه شب گذشته می تواند آن را مورد آنالیز قرار داده و تصویب کند وبا اتمام اولتیماتوم خود اعلام نموده بود که دیگر امکان تصویب این توافق در امسال میلادی وجود ندارد. به گزارش ان تی وی آلمان به دلیل کمبود وقت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند اجرای موقتی این قرارداد از اول ژانویه را تایید نمایند و مجلس اروپا بعدا و در سال آینده با آن موافقت کند.

به گفته اهل فن و دست اندرکاران مذاکرات، کمیسیون اروپایی از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است خود را برای ملاقات روز پنج شنبه در صورت توافق برگزیت آماده نمایند.

یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گفته است: به نظر می رسد توافق خوبی صورت گرفته است. تنها این مسئله مطرح است که امروز و یا روز پنج شنبه اعلام گردد. به گفته وی مقدمات برای اجرای موقتی سریع یک توافق در حال آماده سازی است.

بسیاری رسانه های انگلیسی هم خبر داده اند که انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه توافق قرار دارند.

فرستنده اسکای انگلیس با استناد به محافل دولتی انگلیس گزارش داده که توافق ثبت شده است. اما این اطلاعات هنوز تایید نشده است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از محافل اتحادیه اروپا گزارش داده که مذاکرات امشب نهایی می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفت وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دوران گذار انگلیس در 31 دسامبر به سرانجام می رسد. انگلیس در دوران گذار همچنان به بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی تعلق داشته و باید بر اساس قواعد اروپایی تجارت کند، اما بعد از دوران گذار به صورت مستقل عمل خواهد نمود.

حالا در ساعات آینده تعیین می گردد که آیا انگلیس و اتحادیه اروپا بالاخره در آخرین لحظات راهی برای خروج از بن بست برگزیت می یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 608

به "رسانه های غربی: اتحادیه اروپا و انگلیس در آستانه توافق برگزیت قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های غربی: اتحادیه اروپا و انگلیس در آستانه توافق برگزیت قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید