ربات عقرب وارد ارتش روسیه می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، روسیه یک ربات حرفه ای و جدید نظامی طراحی نموده که نه تنها می تواند از پله ها صعود کند بلکه بمب ها را نیز خنثی می نماید. البته این ربات نسخه جدیدی از ربات موسوم به عقرب است که باز هم با نام عقرب نامیده می گردد، اما با قابلیت هایی جدید و مثال زدنی.

ربات عقرب وارد ارتش روسیه می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این ربات یک وسیله نقلیه زمینی چهار چرخ است که برای صعود از پله ها امتحان خود را به خوبی پس داده و عملکردی ایده آل دارد. ربات مذکور قادر است در طول عمبات کانال ارتباطی امن ایجاد کند.

ساموئل بندت، مشاور برنامه های نظامی در روسیه می گوید: توسعه ربات عقرب نشان می دهد روسیه هنوز هم در کوشش است از برنامه های نظامی ایالات متحده عقب نماند. این ربات خودران بخشی از برنامه های فناوری ارتش روسیه را تشکیل می دهد که جدید است، اما زیرساخت های قدیمی دارد.

به نظر می رسد این ربات افزون بر وظایفی مثل حنثی سازی بمب، وظیفه هایی جانبی مثل جاسوسی را نیز داراست. ربات عقرب وزنی در حدود 44 پوند دارد و می تواند تا 4 ساعت با باتری داخلی کار کند. افزون بر این ها، ربات مذکور می تواند تا 9800 پا دورتر از کنترلگر انسانی خود کار کند. این دستگاه می تواند بار هایی تا وزن 55 پوندی را حمل کند. دو دوربین تعبیه شده در این ربات یاری می نماید ویدیو ها را به اپراتور های انسانی منتقل کند.

ربات های خنثی نماینده پیشین می توانستند تنها در راستا های صاف و بدون چالش حرکت نمایند، اما ربات خودران فعلی می تواند در راستا های پلکانی و ناهموار نیز کار کند. پاکسازی مواد منفجره در داخل ساختمان ها کار مهمی است، زیرا در بسیاری از عملیات های تروریستی، درگیری ها به وسیله محاصره و کشیده شدن به مناطق شهری ادامه می یابد.

البته ربات عقرب بیشتر برای میادین جنگ طراحی شده است، برای مثال برای حمایت از نیرو های روسیه حاضر در سوریه که درگیر نبرد هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 217

به "ربات عقرب وارد ارتش روسیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات عقرب وارد ارتش روسیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید