درخواست انتقال مدیریت صندوق کارآفرینی امید از نهاد ریاست جمهوری به وزارت تعاون

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افزایش امکان تحقق آرمان ها و اهداف صندوق کارآفرینی امید و قرار گرفتن آن در کنار بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به صورت یک مجموعه منسجم، خواهان انتقال مدیریت صندوق یاد شده از نهاد ریاست جمهوری به این وزارتخانه شده است.

درخواست انتقال مدیریت صندوق کارآفرینی امید از نهاد ریاست جمهوری به وزارت تعاون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، به موجب بند (و) تبصره (12) قانون بودجه سال 1396 کل کشور مقرر شد صندوق کارآفرینی امید به مدت یک سال به قانون لیست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، اضافه گردد و اساسنامه آن حداکثر تا خاتمه سال 1396 به عنوان نهاد عمومی غیردولتی به تصویب هیئت وزیران برسد. به همین دلیل و مطابق اساسنامه ابلاغی صندوق مذکور، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق به وسیله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب می شد.

در سال 1397 و پس از خاتمه مهلت مصوبه فوق، به موجب پی نوشت رئیس جمهور مقرر شد صندوق کارآفرینی امید در نهاد ریاست جمهوری بماند و با توجه به گستردگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فعلاً به آن وزارتخانه منتقل نگردد. لذا اساسنامه صندوق اصلاح و به تصویب هیئت وزیران رسید و به موجب اصلاحات تازه رئیس جمهور یا نماینده ایشان رئیس هیئت امنا بوده و انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره نیز به پیشنهاد سرپرست نهاد ریاست جمهوری معین می گردد.

اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر این موضوع که مطابق مصوبه اصلاحی اخیر، صندوق کارفرینی امید به نهاد ریاست جمهوری وابسته شده، در حالی که نهاد یاد شده از نظر مأموریت های اجرایی، ارتباطی با موضوع کار و اشتغال ندارد و این در حالی است که وجود بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بصورت یک مجموعه منسجم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان تحقق آرمان ها و اهداف صندوق یادشده را افزایش می دهد و جدا نمودن حلقه های این زنجیر موجب اخلال در فرایند امور خواهد شد، تقاضای اصلاح اساسنامه صندوق مذکور با رویکرد انتقال مدیریت صندوق به آن وزارتخانه را دارد.

لازم به ذکر است، پیشنهاد فوق هم اکنون مراحل آنالیز و تصمیم گیری را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک سپری می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1068

به "درخواست انتقال مدیریت صندوق کارآفرینی امید از نهاد ریاست جمهوری به وزارت تعاون" امتیاز دهید

1 کاربر به "درخواست انتقال مدیریت صندوق کارآفرینی امید از نهاد ریاست جمهوری به وزارت تعاون" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست انتقال مدیریت صندوق کارآفرینی امید از نهاد ریاست جمهوری به وزارت تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید