خبرنگاران 60 نفر از سالمندان مراکز بهزیستی کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش چه خبر آنلاین، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون توابخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 60 نفر از سالمندان بهزیستی مرکز شمیم مهر به همراه پرسنل این مرکز، علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

خبرنگاران 60 نفر از سالمندان مراکز بهزیستی کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند

نیلوفر اختیاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: پیرو تفاهم نامه ای که بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی منعقد شده، قرار براین شد تا در مرحله نخست، مراکز سالمندان واکسینه شوند اما در کرمانشاه تا به امروز تنها یک مرکز سالمندان علیه ویروس، واکسینه شده است.

وی اضافه نمود: 2 مرحله واکسیناسیون سالمندان این مرکز، با واکسن روسی اجرا شده و طبق هماهنگی های اجرا شده، ماموران اورژانس تا 6ساعت پس از اتمام واکسیناسیون در محل حضور داشتند و هیچکدام از سالمندان به عارضه ای مبتلا نشده اند.

اختیاری ادامه داد: براساس مکاتبات اجرا شده با دانشگاه علوم پزشکی، در انتظار صدور دستور برای واکسینه شدن سایر سالمندان و سپس بیماران روانی و دارای معلولیت ذهنی هستیم.

500نفر سالمند در انتظار واکسیناسیون هستند

وی از وجود پنج مرکز نگهداری از سالمندان در سطح کرمانشاه اطلاع داد و گفت: نزدیک به 500نفر سالمند و پرسنل در انتظار واکسینه شدن هستند.

این مسوول به موج چهارم کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: مراقبت های گذشته در مراکز سالمندان اعمال می گردد این بدان معنا است که هیچکدام از آنان در این پیک اجازه دیدار ندارند و نمی توانند به مرخصی بروند و همه پروتکل های بهداشتی در مراکز رعایت می گردد.

وی افزود، 2بار در روز شرایط جسمانی سالمندان شامل تب سنجی و آنالیز علایم حیاتی آنالیز می گردد و همه مراکز عاری از کرونا است.

بیش از 164 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می نمایند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می نمایند.

طبق آخرین سرشماری، استان کرمانشاه 195 هزار و 701 سالمند 60 سال به بالا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 820

به "خبرنگاران 60 نفر از سالمندان مراکز بهزیستی کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 نفر از سالمندان مراکز بهزیستی کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید