خبرنگاران 6 میلیارد ریال تجهیزات مقابله با کرونا به مراکز درمانی اصفهان اهدا شد

به گزارش چه خبر آنلاین، اصفهان - خبرنگاران - اقلام و تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از جمله کپسول اکسیژن، تب سنج و وسایل ضد عفونی کننده به ارزش 6 میلیارد ریال روز یکشنبه به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی اصفهان اهدا شد.

خبرنگاران 6 میلیارد ریال تجهیزات مقابله با کرونا به مراکز درمانی اصفهان اهدا شد

به گزارش خبرنگاران، مرنام اهدای دستگاه های تشخیص و درمان کرونا از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به مراکز درمانی عصر روز یکشنبه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گشت.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان در این مرنام گفت: بانک مهر ایران 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی به مبلغ 130 میلیارد ریال برای توزیع در سراسر کشور خریداری و اهدا کرد که سهم استان اصفهان از آن 6 میلیارد ریال است.

رضا اسفندکمک با بیان اینکه این کار با توجه و مشورت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از اصفهان آغاز شد، افزود: این اقلام و تجهیزات پزشکی شامل کپسول اکسیژن، دستگاه های ضد عفونی کننده و تب سنج است که در 23 دانشگاه علوم پزشکی کشور و 126 مرکز زیر پوشش آنها توزیع شد.

وی با اظهار امیدواری کرد که بانک مهر ایران به نام الگو و سایر بانک ها در جهت خدمت به مردم بویژه در مقابله با کرونا، قدم های بیشتری بردارند و گفت: خدمات بانکداری الکترونیکی در دوران کرونا توسعه بسکمک یافت و بانک مهر ایران هم امکان افتتاح حساب بدون حضور در شعب را فراهم کرد.

اسفندکمک اضافه کرد: این بانک با اهدای وام قرض الحسنه در بخش های اشتغال، کارآفرینی، کمک معیشت، درمان، ازدواج و حمایت از مددجویان در جهت بهبود شرایط مالی اقشار مختلف جامعه حرکت می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این مرنام، گفت: کادر درمان و بهداشت در 15 ماه بدون تعطیلی در خط مقدم مقابله با کرونا ایثار و فداکاری کردند و به حمایت های مردم و مسوولان نیاز دارند.

طاهره چنگیز با اشاره به اینکه برخی از بزرگترین نظام های سلامت دنیا مانند انگلیس در برابر اوج اخیر شیوع ویروس کرونا و گونه های جهش یافته آن به زانو درآمدند و برای برخی از بیماران خود تخت بستری نداشتند، افزود: ما در کشورمان با وجود بضاعت مالی بسیار کمتر و تحریم ها با همدلی و همراهی ارکان مختلف جامعه هنوز بیماری را سراغ نداریم که به دلیل اِشغال ظرفیت بیمارستان رد یا خدمتی از او دریغ شده باشد.

وی تاکید کرد: موفقیت ما در مواجهه با همه مسائل از جنگ تحمیلی تا شیوع ویروس کرونا بیش از آنچه که مرهون تجهیزات و امکانات پزشکی باشد ، مرهون عوامل انسانی و افراد با انگیزه و عالِمی است که جهاد می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اوائل دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و گفت: در آن زمان ما هنوز تجهیزات زیادی نداشتیم و ماسک به میزان کافی نبود اما اکنون میزان تولید آن در استان اصفهان ده ها برابر شده که این موفقیت مرهون تلاش افراد با انگیزه در تولید دستگاه ها و مواد مورد نیاز مانند مِلت بلون است.

چنگیز همچنین با بیان اینکه حمایت از گروه های دانشجویی با بضاعت دولت، محدود است، خواهان پایه گذاری طرح های حمایتی از دانشجویان پزشکی دوره های تخصصی شد که دوره های دستکمک خود را در منطقه ها محروم سپری می کنند.

به گزارش خبرنگاران، در زمان حاضر حدود یکهزار و 997 بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که 389 نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس جدیدترین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید- 19، هم اکنون سه شهرستان دهاقان، شهرضا و کاشان در استان اصفهان در شرایط قرمز(بسیار پرخطر)، سه شهرستان خور و بیابانک، برخوار و بویین میاندشت در شرایط زرد(خطر میانه) و 18 شهرستان دیگر در شرایط نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید -19 از اسفند سال 98 در کشورمان شیوع یافت و تا به امروز بیش از 2 میلیون و 650 هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از 74 هزار نفر جان باخته اند.

در زمان حاضر 46شهرستان کشور در شرایط قرمز، 263 شهرستان در شرایط نارنجی و 139 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 913

به "خبرنگاران 6 میلیارد ریال تجهیزات مقابله با کرونا به مراکز درمانی اصفهان اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 میلیارد ریال تجهیزات مقابله با کرونا به مراکز درمانی اصفهان اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید