خبرنگاران مجلس فرانسه وضع اضطراری بهداشتی گفت

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران- خبرنگاران- مجلس فرانسه با اعلام وضع اضطراری بهداشتی، اختیارات گسترده تری به دولت این کشور برای مقابله با ویروس کرونا داد.

خبرنگاران مجلس فرانسه وضع اضطراری بهداشتی گفت

به گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری فرانسه، طبق طرحی که در مجلس تصویب شد، از تصمیم دولت برای به تعویق انداختن دور دوم انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر، حمایت و به دولت اختیار داده شده تا اقدامات بیشتری برای حمایت از شرکت ها انجام بدهد.

این طرح در هر دو مجلس سنا (مجلس علیا) و مجمع ملی (مجلس سفلی) فرانسه تأیید و تصویب شده و در کشور وضع اضطراری بهداشتی اعلام شده است.

این وضع 2 ماه به طول می انجامد و قابل تمدید است.

این تصمیم مجلسی با حضور تعداد اندکی از کنندگان برگزار شد و حاضران به نیابت از همکارانشان رأی دادند.

فرانسه سه شنبه هفته گذشته برنامه تعطیلی بسیاری از اماکن عمومی را به اجرا گذاشت. طبق این برنامه مسافرت ها و حضور شهروندان در خیابان ها محدود شده و فقط در صورت ضرورت، انجام سفر یا حضور در خیابان امکان پذیر است.

دولت هشدار داده بود؛ کسانی که این محدودیت ها را نقض کنند، به پرداخت دستکم 135 یورو (145 دلار) جریمه می شوند.

آلن تیریون مدیر کل اداره امنیت مدنی فرانسه گفت که پلیس در 91 هزار و 824 فقره، افرادی را به دلیل نقض این محدودیت ها جریمه کرده است.

وزارت بهداشت فرانسه نیز در تازه ترین گزارش خود اظهار داشت که در 24 ساعت گذشته 112 نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست دادند و بدین ترتیب، تعداد جان باختگان در این کشور به 674 تن رسید.

همچنین در همین مدت یک هزار و 559 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شدند و تعداد مبتلایان در این کشور به 16 هزار و 18 نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 83

به "خبرنگاران مجلس فرانسه وضع اضطراری بهداشتی گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس فرانسه وضع اضطراری بهداشتی گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید