خبرنگاران هنرمند معروف آذری: شجریان شناسنامه آواز ایران در جهان است

به گزارش چه خبر آنلاین، باکو - خبرنگاران - عالم قاسم اف هنرمند و خواننده مطرح جمهوری آذربایجان گفت: استاد محمد رضا شجریان نه تنها در موسیقی ایران بلکه در جهان اعتبار بالایی دارد و به عنوان شناسنامه آواز ایران شناخته می شود .

خبرنگاران هنرمند معروف آذری: شجریان شناسنامه آواز ایران در جهان است

قاسم اف امروز (دوشنبه) در پیامی در رابطه با درگذشت استاد شجریان با ابراز تسلیت و همدردی با ملت ایران اضافه کرد: در کمال تاسف فوت جسمانی برجسته ترین و محبوب ترین هنرمند ماندگار ایران استاد محمدرضا شجریان که به حق یکی از بهترین هنرمندان شرق نیز بود را به مردم هنردوست ایران، خانواده هنرپرور شجریان و سایر هنرمندان عزیز و شاخص موسیقی آن سرزمین تسلیت می گویم .

وی اضافه کرد: شجریان از جمله هنرمندان بزرگ و نادر یکصد سال گذشته در ایران و جهان است و تاثیر مهمی بر موسیقی ایران داشته است . صدای او بسیار شیرین و دلنواز است و در جان ملت ایران جای ماندگاری خواهد داشت . مرتبه ای که هر هنرمندی نمی تواند آن جایگاه و قله ارزشمند مردمی را فتح کند .

در بخشی از پیام قاسم اف آمده است: استاد شجریان در نزد اهالی موسیقی و دوستدران موسیقی اصیل در جمهوری آذربایجان نیز بسیار عزیز و مشهور می باشد بطوری که وی نیز به موسیقی و هنر کشور ما علاقه ای شایسته و شایان داشت .

در این پیام اضافه شد: بیش از سی سال است که با صدای روحبخش استاد شجریان آشنا هستم و می توان گفت، بیشتر آثار او را با گوش جان شنیده ام و لذت برده ام . در یکی از جشنواره های موسیقی در فرانسه بعد از کنسرت جداگانه مان در یک سالن دیدار بسیار صمیمی در هتل جشنواره داشتیم و شجریان سازهای ابداعی خود را معرفی کرد .

قاسم اف همچنین اضافه کرد: مکتب آوازی استاد شجریان در موسیقی ایران تاثیر ویژه ای در بین خوانندگان جوان دارد. وی اضافه کرد که بی تردید هنرمندی که نغمه خوان عشق است هرگز نمی میرد و فراموش نمی شود و روح بزرگ او در پرتو صدای آسمانی، همیشه قرین رحمت حق خواهد بود .

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 458

به "خبرنگاران هنرمند معروف آذری: شجریان شناسنامه آواز ایران در جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنرمند معروف آذری: شجریان شناسنامه آواز ایران در جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید