خبرنگاران سازمان جنگل ها مکلف به واگذاری اراضی لازم به وزارت راه و شهرسازی شد

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران- خبرنگاران - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آنالیز طرح جهش فراوری و تامین مسکن سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را مکلف کرد تا اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها را برای شهرک سازی به وزارت راه و شهرسازی تحویل نماید.

خبرنگاران سازمان جنگل ها مکلف به واگذاری اراضی لازم به وزارت راه و شهرسازی شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی طرح جهش فراوری و تامین مسکن در دستورکار کنندگان نهاده شد و کنندگان ملت با ماده 9 این طرح موافقت کردند.

در ماده 9 طرح جهش فراوری و تامین مسکن آمده است: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی مورد احتیاج تامین مسکن و خدمات عمومی پشتیبان، واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مورد احتیاج وزارت راه و شهرسازی برای طرح های مصوب شهرک سازی در خارج از حریم شهرها را حداکثر ظرف مدت 2 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تحویل وزارت راه و شهرسازی نماید.

براساس تبصره یک این طرح که توسط کنندگان به تصویب رسید وزارت خانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند زیر ساخت های لازم در حوزه وظایف ذاتی خود را در این اراضی فراهم کنند.

در تبصره 2 این طرح نیز آمده است: اراضی کشاورزی حاصلخیز (درجه 1 و 2)، جنگل های طبیعی و دست کاشت، بیشه های طبیعی، نهالستان ها، پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی و مرتعی، عرصه های ذخیره ژنتیکی، ایستگاه های فراوری بذر، حوضه های آبخیز زوجی، محدوده ایستگاه های پایش و اندازه گیری آبخیزداری، بستر و حریم رودخانه ها و انهار، چراگاه ها و راه های جهت کوچ ایل نشین ها و مناطق چهارگانه محیط زیستی نمی توانند برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 795

به "خبرنگاران سازمان جنگل ها مکلف به واگذاری اراضی لازم به وزارت راه و شهرسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جنگل ها مکلف به واگذاری اراضی لازم به وزارت راه و شهرسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید