خبرنگاران جهرم در مرحله نارنجی گسترش کرونا قرار گرفته است

به گزارش چه خبر آنلاین، شیراز-خبرنگاران-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در زمینه گسترش ویروس کرونا در جهرم از مرحله زرد خارج و وارد مرحله نارنجی شده ایم که به معنای حادتر شدن شرایط است.

خبرنگاران جهرم در مرحله نارنجی گسترش کرونا قرار گرفته است

دکتر مجید ارجمند سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: 42 نمونه آزمایشگاهی از ابتدای اپیدمی این بیماری در جهرم ارسال شده که تا به امروز پاسخ 36 نمونه ارسالی را دریافت نموده ایم که از این میان نتیجه تست شش بیمار بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم مثبت اعلام شده است.

وی اظهار داشت: نخستین بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان جهرم مردی 49 ساله از اهالی شهرستان قیر و کارزین فارس بود که اکنون ترخیص شده است.

ارجمند ادامه داد: سه مرد 34 ساله، 52 ساله و 48 ساله اهل شهرستان های جهرم و خفر بیماران دیگری بودند که جواب نمونه های آن ها مثبت اعلام شد که اکنون در شرایط بستری به سر می برند.

وی با تأکید دوباره بر جدی دریافت هشدارها گفت: در چند روز گذشته شاهد افزایش تدریجی تعداد مبتلایان بودیم که امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی، شاهد افزایش صعودی تعداد مبتلایان نباشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: نمونه یک زن 34 ساله جهرمی نیز مثبت شد که وی نیز در حال حاضر بستری است.

وی گفت: بیمار دیگری که روز گذشته (دوشنبه) جواب نمونه آزمایشگاهی وی مثبت اعلام شد یک مرد 53 ساله اهل شهرستان زرین دشت فارس بود که اکنون در بیمارستان بستری است.

ارجمند گفت: تا به امروز یک بیمار مبتلا به کرونا در جهرم بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.

به گفته وی سابقه ابتلا به کرونای یکی از اعضای خانواده مرد 34 ساله جهرمی نیز قبلا به ثبت رسیده است. ارسال نمونه برای بیمار به صورت سرپایی اجرا شده است و پس از دریافت نتیجه، ادامه درمان را در بیمارستان پیمانیه جهرم سپری می نماید و حال عمومی بیمار خوب است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: مهمترین خواسته ما از همشهریان ماندن در خانه است؛ شلوغی خیابان ها به معنای به خطر انداختن جان خود، عزیزانمان و دیگر همشهریان است.

وی با اشاره به بالا بودن سرعت انتشار ویروس کووید 19 گفت: از همه همشهریان عزیزی که سابقه مسافرت دارند یا علائمی از این بیماری را در خود مشاهده می نمایند، می خواهیم حتما با واحد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی تماس بگیرند و هدایت های لازم را دریافت نمایند.

کمسیون نظارت بر سازمان های صنفی شهرستان جهرم اظهار داشت: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و مصوبه شورای تامین شهرستان جهرم،برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان از تاریخ 20 اسفند تا اطلاع ثانوی فعالیت صنوف به جز نانوایی، سوپرمارکت، میوه و تره بار و لوازم بهداشتی تعطیل است. در اطلاعیه این کمیسیون ذکر شده است عدم رعایت مصوبه مذکور برخورد قانون و پلمب درپی خواهد داشت.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 50

به "خبرنگاران جهرم در مرحله نارنجی گسترش کرونا قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهرم در مرحله نارنجی گسترش کرونا قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید