خبرنگاران بازسازی صخره های مرجانی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران - خبرنگاران - محققان دانشگاه هنگ کنگ با هدف احیای صخره های مرجانی، با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی کاشی هایی از جنس گل ساختند که دارای ساختار خاصی بوده و امکان رشد مرجان ها و زندگی سایر جانوران در میان آن ها را فراهم می نماید.

خبرنگاران بازسازی صخره های مرجانی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری ساینس، با قراردادن این کاشی ها در کف اقیانوس می توان ساختارهایی شبیه به صخره های دریایی ایجاد کرد که بستر مناسبی برای رشد مرجان ها محسوب می شوند. پس از آن می توان بذر مرجان ها را در این صخره های مصنوعی قرارداد تا به مرور زمان رشد نموده و با ورود ارگانیسم های جدید به محیط توسط جریان های آب، حالت طبیعی خود را به دست آورند.

این کاشی ها با ابعاد 60 سانتیمتر و با استفاده از خاک رس و فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده و سپس در دمای 1125 درجه سانتی گراد در کوره پخته می شوند. به اعتقاد محققان خاک رس در مقایسه با سیمان و فلزات، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. زیرا علاوه بر ایجاد گازهای گلخانه ای در فرایند فراوری سیمان و فلزات، این مواد درون آب اقیانوس ترکیبات سمی آزاد می نمایند که موجب آلودگی محیط می گردد.

در یک آزمایش اولیه محققان 128 کاشی سیمانی را در پارک آبی Hoi Ha Wan واقع در هنگ کنگ نصب نموده و بذر سه نوع مرجان را درون آن ها قرار دادند. این پارک آبی مامن بیش از سه چهارم مرجان های موجود در آب های هنگ کنگ محسوب می گردد.

قرار است این صخره های مصنوعی در طول 18 ماه آینده تحت نظارت قرار گیرند تا میزان اثرگذاری آن ها بر احیای مرجان ها تعیین گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 281

به "خبرنگاران بازسازی صخره های مرجانی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی صخره های مرجانی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید