خبرنگاران ایجاد انگیزه و افزایش کیفیت کالا بستر جهش تولید را هموار می کند

به گزارش چه خبر آنلاین، گناباد- خبرنگاران- فرماندار گناباد گفت: ایجاد انگیزه در تولید کنندگان از طریق حمایت مسوولان و مجموعه دولتی و افزایش کیفیت تولیدات بستر جهش تولید را هموار می کند.

خبرنگاران ایجاد انگیزه و افزایش کیفیت کالا بستر جهش تولید را هموار می کند

حامد قربانی روز چهارشنبه در بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی گناباد افزود: جهش تولید مانند یک سکه 2 رو دارد یک روی آن حمایت های دستگاه های اجرایی و روی دیگر کیفیت تولیدات است که این 2 مکمل هم هستند.

وی ادامه داد: تحقق راهکارهای جهش تولید محور مهم برنامه ریزی های اقتصادی گناباد در سالجاری است و با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی سعی می شود سهم این منطقه از بازارهای هدف صادرات افزایش یابد.

وی گفت: حمایت از جامعه کار و کارگری مورد توجه مسوولان گناباد واقع شده است و دولت به خاطر تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، یک سری مزایا برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران در نظر گرفته است.

قربانی افزود: اقدامات ارزشمندی توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این زمینه انجام شده و پروتکل های بهداشتی به واحدهای صنفی و تولیدی ارایه شده است.

وی ادامه داد: دشمنان از 2 سال گذشته بر دامنه تحریم های خود علیه ایران افزودند و هر چه موجب رونق اقتصادی کشور می شد از ما سلب کردند ولی با عزم جدی مسوولان اجرایی و فعالان اقتصادی، کشور ما روی پای خودش ایستاده است.

وی گفت: نمونه این همگرایی را در زمینه مقابله با کرونا می توان دید و هر اقلامی که در ابتدای شیوع این بیماری به آن نیاز داشتیم با هم افزایی بخش های مختلف تولید می شود که گواه آن راه اندازی ده ها واحد تولید ماسک و کالاهای بهداشتی در گناباد است.

قربانی افزود: این نشان می دهد مردم ایران از تنگناها نمی هراسند و اراده لازم برای عبور از مسائل و سختی ها را دارند.

وی ظرفیت تولید روزانه شیر در گناباد را 190 تا 210 تن ذکر کرد و ادامه داد: واحد تولیدی شیر پگاه با جذب 30 تن در روز نقش موثری در این بخش دارد و طرح توسعه این کارخانه در زمینه تولید شیر خشک صنعتی برای حذب بازارهای هدف مورد توجه واقع شده است.

172 واحد صنعتی در بخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و 2 برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است. حدود 500 شرکت تعاونی با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 نفر در این شهرستان فعالیت دارد.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 181

به "خبرنگاران ایجاد انگیزه و افزایش کیفیت کالا بستر جهش تولید را هموار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد انگیزه و افزایش کیفیت کالا بستر جهش تولید را هموار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید