خبرنگاران اجرای تفاهم نامه مهارت آموزی فنی وحرفه ای و دانشگاه فرهنگیان خوزستان

به گزارش چه خبر آنلاین، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان درخصوص تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان گفت: با اجرای این تفاهم نامه زمینه تحول بنیادی و تغییر رویکرد نظام آموزشی از آموزش محوری صرف به سوی مهارت آموزی فراهم می شود.

خبرنگاران اجرای تفاهم نامه مهارت آموزی فنی وحرفه ای و دانشگاه فرهنگیان خوزستان

به گزارش خبرنگاران عبدالنبی سواعدی چهارشنبه در نشست تخصصی اجرای تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان که با حضور مدیران هر 2 دستگاه در اهواز برگزار گشت، گفت: معلمی که در آینده می خواهد جذب آموزش و پرورش شود باید از خلاقیت و نوآوری برای انتقال دانش و مهارت استفاده کند.

وی توانمندسازی دانشجویان معلم و مربیان مؤسسه های آموزش عالی وابسته به دانشگاه فرهنگیان را برای برآورده شدن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت ها و تکالیف سازمانی مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه آموزش محصول محور می تواند در دانشگاه فرهنگیان به خوبی اجرا شود، افزود: برگزاری استارتاپ یکی از شیوه های انتقال مهارت محصول محور است که زمینه توسعه اشتغال مولد را فراهم می کند.

وی اعلام نمود: دانشجویان معلم ضمن آشنایی با مهارتهای مورد علاقه خود در دوره هایی که مهارت های معلمی را افزایش می دهد می توانند مدرک معتبر دریافت کنند.

حسن جرفی رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز گفت: با راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه به دنبال تحول بنیادی نوآورانه در دانشگاه هستیم تا در آینده شغلی دانشجویان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ظرفیت فنی و حرفه ای بسیار غنی است و می تواند در توانمندسازی منابع انسانی و تربیت معلم ماهر و متخصص تاثیر بسزایی داشته باشد.

جرفی عنوان کرد: بهره مندی از ظرفیت، امکانات، تجهیزات و آموزش های مهارتی مطابق با استاندارد فنی وحرفه ای سبب می شود که معلمان در کنار دوران دانشجویی یک مهارت فرا گیرند تا در آینده بتوانند دانش آموزان را به مهارت آموزی و کارآفرینی تشویق و ترغیب کنند.

در این جلسه مدیران هر 2 دستگاه آمادگی لازم برای اجرای این تفاهمنامه در قالب مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی و دستور العمل مربوط به آن را اعلام نمودند همچنین کمیته های اجرایی استانی میان 2 دستگاه تشکیل و در یک بازه زمانی تعیین فرایند اجرایی آغاز شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 249

به "خبرنگاران اجرای تفاهم نامه مهارت آموزی فنی وحرفه ای و دانشگاه فرهنگیان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای تفاهم نامه مهارت آموزی فنی وحرفه ای و دانشگاه فرهنگیان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید